Tema företagsblogg del 6: internkommunikation och employer branding

Image blogga_for_internkom_01.jpg

Har du funderat på varför dina medarbetare, eller potentiella medarbetare, vill jobba på just ditt företag? Varför vill du arbeta där, och med du gör? Alternativt: varför har du startat det företag du driver? Har…

Läs hela inlägget: Tema företagsblogg del 6: internkommunikation och employer branding

Relaterade nyheter

  • Tema företagsblogg del 1: varför då?Tema företagsblogg del 1: varför då? Det här är del ett i en serie om företagsbloggande här på Bloggbyråns blogg. Syftet med serien är att lyfta upp företagsbloggfrågan och hjälpa dig som har svårt att bestämma dig för om det är värt att ta ...
  • Värderingar och näthat – hopp inför framtidenVärderingar och näthat – hopp inför framtiden Bilden ovan visar omslaget av en publikation som Statens medieråd tagit fram. Det är ett lärarmaterial för mellanstadiet. Det här kan tyckas vara ganska långt från Kreafonbloggens vanliga innehåll, men jag (Lena) blev både överraskad och hoppfull när jag läste. Och jag tänker två saker: ...
  • Tema företagsblogg del 4: Stärk ditt varumärkeTema företagsblogg del 4: Stärk ditt varumärke Du som har jobbat, eller jobbar på, ett företag som behöver förtydliga vilka ni är, eller behöver förändra den allmänna uppfattningen om er, kan med fördel använda bloggplattformen till att utveckla och precisera företagets identitet. Testa dina värderingar...
  • Facebook för rookies del 2 – like a bossFacebook för rookies del 2 – like a boss Det här är en uppföljning på vårt tidigare inlägg Facebook för rookies del 1 där du kan läsa om olika sätt att jobba med Facebook. Nu går vi vidare och hoppas kunna ge lite inspiration och ...
  • Använd årsredovisningen i employer branding kommunikationenAnvänd årsredovisningen i employer branding kommunikationen Idag har jag och min kollega Tommie Cau talat på Hallvarsson & Halvarssons Årsredovisningsseminarium. Vi pratade om hur man kan växa värdet av årsredovisningen och hur man når fram till en målgrupp som man kanske inte i ...
  • Kommunikatörer är bra. Alla tillsammans är bäst!Kommunikatörer är bra. Alla tillsammans är bäst! Employer branding, employee branding, arbetsgivarvarumärke… Kärt barn har många namn! Häromdagen föreläste jag om Linkedin och arbetsgivarvarumärket. Därefter ägnades dagen åt en givande workshop. Alltid lika kul att träffa vetgiriga människor! Efter dagens slut hade flera nya linkedinprofiler skapats, och det ...
  • Arbetsgivarvarumärket & rekrytering i sociala medierArbetsgivarvarumärket & rekrytering i sociala medier Snart är det dags för nästa upplaga av kursen Arbetsgivarvarumärket & rekrytering i sociala medier. Den vänder sig till alla som jobbar med HR och rekryteringskommunikation, på ett företag eller i en offentlig verksamhet. Enkelt förklarat handlar kursen om ”digital employer branding”, att använda sociala ...
  • Arbetsgivarvarumärket & rekrytering i sociala medierArbetsgivarvarumärket & rekrytering i sociala medier Snart är det dags för nästa upplaga av kursen Arbetsgivarvarumärket & rekrytering i sociala medier. Den vänder sig till alla som jobbar med HR och rekryteringskommunikation, på ett företag eller i en offentlig verksamhet. Enkelt förklarat handlar kursen om ”digital employer branding”, att använda sociala medier för att stärka ...

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>