Tag Archives: digital kundtjänst

Värmebölja & kundservice

Image tummar.jpg

Det är något visst med våren. Särskilt så fort solen visar sig. Tiden rusar! Och plötsligt har det blivit sommar. Så, vad har vi gjort på sistone? Bland annat har vi ägnat oss åt spännande uppdrag inom digital kundservice. När kunders recensioner, till exempel google …

Läs hela inlägget: Värmebölja & kundservice

Värmebölja & kundservice

Image tummar.jpg

Det är något visst med våren. Särskilt så fort solen visar sig. Tiden rusar! Och plötsligt har det blivit sommar. Så, vad har vi gjort på sistone? Bland annat har vi ägnat oss åt spännande uppdrag inom digital kundservice. När kunders recensioner, till exempel…

Läs hela inlägget: Värmebölja & kundservice

Digital kundservice finns inte

Image digital_kundservice.png

Hur vill man att en kund ska bete sig när hen vill ha kontakt med företaget? ”Jo, först vill vi att kunden spenderar tjugo minuter på vår webb för att sedan inse att det inte finns några svar där. Sedan tycker vi att det är rimligt att kunden ägnar ytterligare…

Läs hela inlägget: Digital kundservice finns inte

Digital kundservice finns inte

Image digital_kundservice.png

Hur vill man att en kund ska bete sig när hen vill ha kontakt med företaget? ”Jo, först vill vi att kunden spenderar tjugo minuter på vår webb för att sedan inse att det inte finns några svar där. Sedan tycker vi att det är rimligt att kunden ägnar ytterligare…

Läs hela inlägget: Digital kundservice finns inte

Hur hantera drev och trollningar

Image ros-marie_630-1.jpg

Hej Rose-Marie! Du är kommunikationsstrateg i Flens kommun och medverkar på årets kunskapsdag Attraktiv kommun. Vad jobbar du med till vardags? – Jag arbetar företrädesvis med att utveckla kommunens kommunikation i digitala kommunikationskanaler men jag är också en operativ kommunikatör som gör allt som ingår …

Läs hela inlägget: Hur hantera drev och trollningar

”Från grå och trist till personlig tonalitet som vågar sticka ut.”

Image Pernilla_630.png

Hej Pernilla! Du är strateg för sociala medier på Västtrafik och medverkar på Kreafons kunskapsdag Attraktiv kommun. Vad jobbar du med till vardags? – Jag börjar mina dagar med att läsa mail på tåget in till jobbet. Vanligtvis är det ganska lugnt men det kan också ha hänt…

Läs hela inlägget: ”Från grå och trist till personlig tonalitet som vågar sticka ut.”

Detaljhandel, digitalisering och sociala medier

Image lenaleigert_dagensindustri.jpg

För ett tag sedan blev jag (Lena) intervjuad om sociala medier och detaljhandel, och vi kom in på både digitalisering och kundservice. Det hela mynnade ut i en artikel i Dagens industri. Detaljhandeln står inför många intressanta förändringar som hänger samman med digitalisering, sociala medier och digital marknadsföring. Alla aktörer…

Läs hela inlägget: Detaljhandel, digitalisering och sociala medier