Tag Archives: göteborg

Arbetsgivarvarumärket & rekrytering i sociala medier

Image digital_employer_branding.png

Snart är det dags för nästa upplaga av kursen Arbetsgivarvarumärket & rekrytering i sociala medier. Den vänder sig till alla som jobbar med HR och rekryteringskommunikation, på ett företag eller i en offentlig verksamhet. Enkelt förklarat handlar kursen om ”digital employer branding”, att använda sociala medier för att stärka …

Läs hela inlägget: Arbetsgivarvarumärket & rekrytering i sociala medier

Attraktiv kommun – erfarenheter och inspiration

Image attraktiv_kommun_2.png

Vilken dag! Årets kunskapsdag Attraktiv kommun överträffade alla förväntningar. Stort tack till alla deltagare och medverkande – och till Världskulturmuseet för inspirerande lokaler och god mat! Jättekul att se så många kommuner representerade, och mycket intressant att få ta del av …

Läs hela inlägget: Attraktiv kommun – erfarenheter och inspiration

10 år med sociala medier

Image lena_leigert.jpg

Häromdagen pratade jag sociala medier och digital kommunikation i Göteborgs-Posten, och i år är det 10 år sedan vi på Kreafon började arbeta professionellt med sociala medier. Det har hänt mycket sedan dess, och ändå inte. Ibland tycker jag att jag pratar om precis samma sak som då…

Läs hela inlägget: 10 år med sociala medier

Kurser sociala medier, varumärke och digital marknadsföring – hösten 2017

Image kurser_host2017.png

Voilà! Här är höstens kurser om sociala medier, varumärke och digital marknadsföring och kommunikation. Klicka på rubrikerna nedan och läs mer. Är du osäker på vilken kurs som passar dig? Tveka inte att kontakta oss på Kreafon för vägledning. Öppna kurser – sociala medier…

Läs hela inlägget: Kurser sociala medier, varumärke och digital marknadsföring – hösten 2017

Social Media Manager – att jobba smart i digitala kanaler

Image SoMe_hjalte-01.png

Så har vårens sista utbildning i form av Social Media Manager gått av stapeln på Kreafonkontoret i Göteborg. Det är alltid lika spännande att få ta del av deltagarnas tankar och erfarenheter kring digital kommunikation oavsett om de arbetar i privat eller …

Läs hela inlägget: Social Media Manager – att jobba smart i digitala kanaler

Content marketing i all sin enkelhet

Det pratas väldigt mycket om content marketing nuförtiden. På nätet finns tusentals tips, massor av experter och en hel del intressanta definitioner på vad ”content” egentligen är. Men hur gör man då? I praktiken. Hur går man från ord till handling? I teorin är det hela väldigt enkelt: Ha ett…

Läs hela inlägget: Content marketing i all sin enkelhet

Juridiken kring sociala medier och digital kommunikation

Får man posta bilder på personer på företagets facebooksida och Instagram? Vad gäller när man lånar ut sitt instagramkonto till olika medarbetare eller kunder? Varför kan det finnas hashtaggar man inte får lov att använda? Och vad ska man tänka på när ens…

Läs hela inlägget: Juridiken kring sociala medier och digital kommunikation

Lyckad kunskapsdag på Världskulturmuseet

Image kunskapsdagen15_6.jpg

För andra året i rad höll vi kunskapsdag på Världskulturmuseet. Och vilken dag det blev! Roligt att se så många kommuner representerade och glädjande att höra sorlet under diskussionsövningarna. Anders från Kreafon berättade om rapporten Kommunen på Facebook och gav tips och råd utifrån webbenkäter och intervjuer …

Läs hela inlägget: Lyckad kunskapsdag på Världskulturmuseet

Hur använder journalister Twitter?

Image journalist-481392727_450px.jpg

Ulrika Hedman på Göteborgs universitet har länge forskat på journalister och sociala medier. I april publicerade hon en artikel om Sveriges journalister på Twitter.  Artikeln är inte fritt tillgänglig online, så vi tänkte dela med oss av några saker ur den här. Mer än hälften av Sveriges journalister använder …

Läs hela inlägget: Hur använder journalister Twitter?

Tack till alla deltagare på vår kurs Social Media Manager

Image SoMe-kurs_sept2014.jpg

Under två heldagar har vi hållit kursen Social Media Manager med det allra viktigaste på området. Vilka kanaler ska man välja? Hur får man till innehållet? Går det att hitta bra rutiner för att jobba i team? Hur får man till användbara syften och mål, och …

Läs hela inlägget: Tack till alla deltagare på vår kurs Social Media Manager