10 kluriga sätt att sno konkurrentens digitala strategi

Image builtwith.png

Är det helt fel att sno någon annans idéer? Jag har nästan dåligt samvete av att skriva den här artikeln. Är det helt fel att sno någon annans idéer? Eller är det smart? Det kanske inte handlar om att …

Läs hela inlägget: 10 kluriga sätt att sno konkurrentens digitala strategi

Relaterade nyheter

  • Varför händer inget i sociala medier?Varför händer inget i sociala medier? På en av konferenserna, Wednesday Relations Social Media Strategy Day, som jag föreläst på under veckan var det någon som påpekade att ”det känns inte som om sociala medier kommit någonstans – föreläsarna gick ...
  • Strategi, innehåll, sociala medier… Här är nya boken!Strategi, innehåll, sociala medier… Här är nya boken! Det är en väldigt speciell känsla att skicka iväg sin bok till tryckeriet. Skräckblandad förtjusning, spänning, lättnad… och, inte minst, stor glädje! Och nu har det hänt igen. Boken är på tryckeriet (provtryck på bilden) och på Kreafon väntar vi med spänning. Lite overkligt. Äntligen! Jag (Lena) har haft boken...
  • Social Media Manager – att jobba smart i digitala kanalerSocial Media Manager – att jobba smart i digitala kanaler Så har vårens sista utbildning i form av Social Media Manager gått av stapeln på Kreafonkontoret i Göteborg. Det är alltid lika spännande att få ta del av deltagarnas tankar och erfarenheter kring digital kommunikation oavsett om de arbetar i privat eller ...
  • 10 år med sociala medier10 år med sociala medier Häromdagen pratade jag sociala medier och digital kommunikation i Göteborgs-Posten, och i år är det 10 år sedan vi på Kreafon började arbeta professionellt med sociala medier. Det har hänt mycket sedan dess, och ändå inte. Ibland tycker jag att jag pratar om precis samma sak som då...
  • Sociala medier handlar inte om sociala medierSociala medier handlar inte om sociala medier Idag har jag haft workshops kring sociala medier, som en del av ett större arbete som ska mynna ut i en strategi för sociala medier. Diskussionerna blev många och intressanta. Det är inte bara branscher och produkter man behöver ha koll på, utan även hur en organisation ...
  • ”Temamodellen har varit en bra metod för oss att utgå ifrån””Temamodellen har varit en bra metod för oss att utgå ifrån” Fortsättning av bloggposten Strategi för sociala medier den 2 maj. – Ni har använt Kreafons temamodell för att strukturera innehållet, berätta? Temamodellen har varit en bra metod för oss att utgå ifrån, den var till stor hjälp. Frågorna i modellen gör att man bli tvingad att vända och vrida...
  • En ännu bättre kurs i sociala medierEn ännu bättre kurs i sociala medier När vi höll våra första kurser i sociala medier var vi nästan först i Sverige, och relativt ensamma. Snart 10 år sedan! :) Idag finns en uppsjö av sociala medier-utbildningar, och jag tänker att det nog måste vara svårt att veta vilken man ...
  • Låt inte sociala medier bli en dyr tidstjuvLåt inte sociala medier bli en dyr tidstjuv Häromdagen utmanades jag (Lena) av en vän och kollega som helt enkelt undrade: Hur blir det business i sociala medier? Det finns många svar på den frågan. Både bra och dåliga! Personligen är jag smått allergisk mot buzzwords och standardsvar. Dessutom gäller inte gårdagens svar idag. Mycket har ...

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>