3 myter och missförstånd om sociala medier #1

Image socialamedier.png

Jag har upptäckt att det finns många ”sanningar” om sociala medier. De behöver inte alls vara sanna! :) Här är några exempel. ”Linkedin är bara för rekrytering. Därför ska HR ha hand om vår Linkedin-sida.” Nja. Visst kan Linkedin vara en bra kanal i syfte att …

Läs hela inlägget: 3 myter och missförstånd om sociala medier #1

Relaterade nyheter

  • Rekryteringsannonsera i sociala medier är varken dyrt eller svårtRekryteringsannonsera i sociala medier är varken dyrt eller svårt Varje gång vi kör vår ”rekryteringsannonseringskurs” får vi så många bra frågor! Det verkar finnas många missförstånd kring rekrytering och annonsering i sociala medier som Linkedin, Facebook och Instagram. Här är ett urval: ”Är det svårt att annonsera på Facebook? (Vår byrå säger ...
  • Instagram från grunden del 3 – hitta och bli hittadInstagram från grunden del 3 – hitta och bli hittad Det är dags för den tredje delen av vår Instagramserie. I del 1 kan du lära dig grunderna – vad du ska tänka på när du registrerar dig och skapar en profil. I del två går vi igenom de få ...
  • Efterlängtad kurs!Efterlängtad kurs! Vi får många förfrågningar om en kurs som behandlar hur man drar nytta av Linkedin på bästa sätt. Och vilka är vi att inte möta efterfrågan? :) Många är inkörda på Facebook och har denna kanal som kunskapsbas när de skapar sin sida...
  • De 3 bästa apparna till instagramnördenDe 3 bästa apparna till instagramnörden I förra veckan bloggade vi om nyheten att det nu går att växla konton på Instagram utan att logga ut och in. Detta bäddar för lysande möjligheter hos verksamheter och organisationer att bli mer aktiva här. Men vilka verktyg behövs egentligen? ...
  • Tack till alla deltagare på vår kurs Social Media ManagerTack till alla deltagare på vår kurs Social Media Manager Under två heldagar har vi hållit kursen Social Media Manager med det allra viktigaste på området. Vilka kanaler ska man välja? Hur får man till innehållet? Går det att hitta bra rutiner för att jobba i team? Hur får man till användbara syften och mål, och ...
  • PR och sociala medierPR och sociala medier Vår PR-utbildning, Praktisk PR, innehåller en hel del om sociala medier, eftersom de får en allt större betydelse i PR-arbetet. Idag finns många möjligheter för den som vill arbeta med PR för att få publicitet, väcka intresse kring en viss fråga ...
  • Kommunikatörer är bra. Alla tillsammans är bäst!Kommunikatörer är bra. Alla tillsammans är bäst! Employer branding, employee branding, arbetsgivarvarumärke… Kärt barn har många namn! Häromdagen föreläste jag om Linkedin och arbetsgivarvarumärket. Därefter ägnades dagen åt en givande workshop. Alltid lika kul att träffa vetgiriga människor! Efter dagens slut hade flera nya linkedinprofiler skapats, och det ...
  • Förbättra världen? Tips för kommunikation i sociala medierFörbättra världen? Tips för kommunikation i sociala medier Detta är ett gästinlägg av Lina Areblad som driver socialmediabyrån House of Conversations samt är kommunikatör för Hungerprojektet. Den gemensamma nämnaren för organisationer som vill förbättra världen på olika sätt är resurserna. Oftast finns det ungefär 0 kronor i en marknadsföringsbudget. Det blir då extra viktigt att kunna hantera de nya medierna på ett bra sätt. Jag har valt ut: 3 tips för er kommunikation i sociala medier Gör det lättare för...

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>