5 goda anledningar att använda Linkedin

Image linkedintrappan.png

Det är inte ofta jag håller inspirationsföreläsning. Jag har oftare längre workshops och utbildningar, på minst en halvdag. Men ibland händer det. Det är en utmaning att hålla sig inom en timme, men det går! :) På sistone har jag fått möjlighet att träffa konsult- och …

Läs hela inlägget: 5 goda anledningar att använda Linkedin

Relaterade nyheter

  • Kommunikatörer är bra. Alla tillsammans är bäst!Kommunikatörer är bra. Alla tillsammans är bäst! Employer branding, employee branding, arbetsgivarvarumärke… Kärt barn har många namn! Häromdagen föreläste jag om Linkedin och arbetsgivarvarumärket. Därefter ägnades dagen åt en givande workshop. Alltid lika kul att träffa vetgiriga människor! Efter dagens slut hade flera nya linkedinprofiler skapats, och det ...
  • ”Vi har lyft vår sida på Linkedin””Vi har lyft vår sida på Linkedin” Hej Kim! Du är kommunikationsstrateg på Partille kommun och medverkar på Kreafon kunskapsdag Attraktiv kommun. Vad jobbar du med? – Jag ansvarar främst för utbildningsförvaltningens externa kommunikation, men också för samordning av större kommunikationsprojekt i kommunen. Dagarna kan fyllas med allt ifrån att uppdatera webbplatsen, skriva ...
  • Låt inte missnöjda kunder sänka ert varumärke – Varumärkesskolan #5Låt inte missnöjda kunder sänka ert varumärke – Varumärkesskolan #5 Hittills har jag (Lena) aldrig träffat på ett företag som inte vill stärka sitt varumärke. Det vill ju alla. Ändå är det överraskande många företag som mer eller mindre aktivt jobbar för att sänka sitt varumärke när det väl kommer...
  • Sociala medier handlar inte om sociala medierSociala medier handlar inte om sociala medier Idag har jag haft workshops kring sociala medier, som en del av ett större arbete som ska mynna ut i en strategi för sociala medier. Diskussionerna blev många och intressanta. Det är inte bara branscher och produkter man behöver ha koll på, utan även hur en organisation ...
  • Kundservice i sociala medier – hur svårt kan det vara?Kundservice i sociala medier – hur svårt kan det vara? Häromdagen råkade jag på en post på Linkedin. Den handlade om kundservice i sociala medier. Eller rättare sagt om bristen på kundservice. Den handlade om företag som ger svar i form av meningslösa standardsvar eller har omständliga rutiner för reklamationer ...
  • Följa/follow på Linkedin, utan att vara kontaktFölja/follow på Linkedin, utan att vara kontakt Här kommer en fortsättning på den förra bloggposten om att skicka en bra kontaktförfrågan till någon du vill ha kontakt med på Linkedin. Men du vet väl att du kan följa en person utan att behöva vara ”kontakt” med personen? Till exempel kanske du vill följa vad en ...
  • Efterlängtad kurs!Efterlängtad kurs! Vi får många förfrågningar om en kurs som behandlar hur man drar nytta av Linkedin på bästa sätt. Och vilka är vi att inte möta efterfrågan? :) Många är inkörda på Facebook och har denna kanal som kunskapsbas när de skapar sin sida...
  • En bok blir tillEn bok blir till Den har funnits i huvudet ett ganska bra tag och sedan i våras arbetar jag (Lena) med en fortsättningsbok till boken Marknadsföring och Kommunikation i Sociala Medier. Redan i höstas fanns en arbetstitel, men den fick faktiskt stryka på foten eftersom den inte ...

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>