5 perspektiv på sociala medier i valrörelsen 2014

Idag skrev jag ett längre inlägg på Intellectabloggen med fokus på hur sociala medier används i valrörelsen. Medieforskarna Marie Grusell och Lennart Hast påstår i en Brännpunkt-artikel i SvD att sociala medier inte avgör valet. Jag ger mig på att reda ut varför den typen av påståenden …

Läs hela inlägget: 5 perspektiv på sociala medier i valrörelsen 2014

Relaterade nyheter

  • 5 perspektiv på sociala medier i valrörelsen 20145 perspektiv på sociala medier i valrörelsen 2014 Idag skrev jag ett längre inlägg på Intellectabloggen med fokus på hur sociala medier används i valrörelsen. Medieforskarna Marie Grusell och Lennart Hast påstår i en Brännpunkt-artikel i SvD att sociala medier inte avgör valet. Jag ger mig på att reda ut varför den typen av påståenden både är...
  • Sociala medier i valrörelsen då och nu – en tillbakablickSociala medier i valrörelsen då och nu – en tillbakablick Så här i slutspurten av valrörelsen 2018 roade jag mig med att leta fram en text jag skrev om sociala mediers betydelse under förra valet, 2014. När den här texten skrevs hade inte Trumps valkampanj startat, men den svenska extremhögern och dess hatsajter var aktiva. Nazister hade precis börjat dyka upp under ...
  • Sociala medier i valrörelsen då och nu – en tillbakablickSociala medier i valrörelsen då och nu – en tillbakablick Så här i slutspurten av valrörelsen 2018 roade jag mig med att leta fram en text jag skrev om sociala mediers betydelse under förra valet, 2014. När den här texten skrevs hade inte Trumps valkampanj startat, men den svenska extremhögern och dess hatsajter var aktiva. Nazister hade precis börjat dyka upp ...
  • Digital valstuga en självklarhetDigital valstuga en självklarhet TV4  och deras lokalstationer presenterar idag en enkätundersökning som visar att sociala medier anses bli allt viktigare inför valet. Nära 60 procent av landets ledande kommunpolitiker har inför det kommande valet uppgett att sociala medier blir viktigare eller lika viktiga som valstugan under valet 2014. Har kommenterat ...
  • 5 goda anledningar att använda Linkedin5 goda anledningar att använda Linkedin Det är inte ofta jag håller inspirationsföreläsning. Jag har oftare längre workshops och utbildningar, på minst en halvdag. Men ibland händer det. Det är en utmaning att hålla sig inom en timme, men det går! :) På sistone har jag fått möjlighet att träffa konsult- och ...
  • Fem trender från Svenskarna och internet 2014Fem trender från Svenskarna och internet 2014 Hela Sociala Medier-Sverige håller andan en dag som denna. Hur ser trenden ut? Har vi rätt i vår känsla att vår bransch fortfarande är framtiden, eller är sociala nätverk på utelistan så att vi ...
  • Kurser i sociala medier nu i vårKurser i sociala medier nu i vår Det är ju inte riktigt alla dagar som ser ut så här i januari och februari… Här i Göteborg är det mest grått, och jag har nog aldrig längtat så efter ljusare dagar som i år! För att blicka framåt vill jag passa på att nämna några av vårens ...
  • Låt inte missnöjda kunder sänka ert varumärke – Varumärkesskolan #5Låt inte missnöjda kunder sänka ert varumärke – Varumärkesskolan #5 Hittills har jag (Lena) aldrig träffat på ett företag som inte vill stärka sitt varumärke. Det vill ju alla. Ändå är det överraskande många företag som mer eller mindre aktivt jobbar för att sänka sitt varumärke när det väl kommer...

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>