Använd årsredovisningen i employer branding kommunikationen

Image saraTommie.png

Idag har jag och min kollega Tommie Cau talat på Hallvarsson & Halvarssons Årsredovisningsseminarium. Vi pratade om hur man kan växa värdet av årsredovisningen och hur man når fram till en målgrupp som man kanske inte i …

Läs hela inlägget: Använd årsredovisningen i employer branding kommunikationen

Relaterade nyheter

  • Arbetsgivarvarumärket & rekrytering i sociala medierArbetsgivarvarumärket & rekrytering i sociala medier Snart är det dags för nästa upplaga av kursen Arbetsgivarvarumärket & rekrytering i sociala medier. Den vänder sig till alla som jobbar med HR och rekryteringskommunikation, på ett företag eller i en offentlig verksamhet. Enkelt förklarat handlar kursen om ”digital employer branding”, att använda sociala medier för att stärka ...
  • Arbetsgivarvarumärket & rekrytering i sociala medierArbetsgivarvarumärket & rekrytering i sociala medier Snart är det dags för nästa upplaga av kursen Arbetsgivarvarumärket & rekrytering i sociala medier. Den vänder sig till alla som jobbar med HR och rekryteringskommunikation, på ett företag eller i en offentlig verksamhet. Enkelt förklarat handlar kursen om ”digital employer branding”, att använda sociala ...
  • Kommunikatörer är bra. Alla tillsammans är bäst!Kommunikatörer är bra. Alla tillsammans är bäst! Employer branding, employee branding, arbetsgivarvarumärke… Kärt barn har många namn! Häromdagen föreläste jag om Linkedin och arbetsgivarvarumärket. Därefter ägnades dagen åt en givande workshop. Alltid lika kul att träffa vetgiriga människor! Efter dagens slut hade flera nya linkedinprofiler skapats, och det ...
  • Smarta knep för ett bättre instagrammandeSmarta knep för ett bättre instagrammande I torsdags hade vi premiär för kursen Bilder & Likes – och vilka dagar vi har haft :) Jag (Lena) är grymt imponerad av alla kursdeltagare! På torsdagen mötte jag en ganska tystlåten och försynt grupp. I fredags eftermiddag sa jag ”på återseende” till en ...
  • Lena i Trender & NyttaLena i Trender & Nytta För en tid sedan intervjuades Lena för Telias nyhetsbrev Trender & Nytta om försäljning genom sociala medier. En aktuell amerikansk Gallupundersökning har nämligen visat att 6 av 10 inte tycker sociala medier påverkar deras köpbeslut. Lena är dock skeptisk till resultatet: ”Det är svårt att veta hur man ska tolka resultat ...
  • Hållbar kommunikation i sociala medierHållbar kommunikation i sociala medier I dagarna två har Vattenstämman gått av stapeln på Svenska Mässan i ett härligt soligt Göteborg. Jag (Lena) hade nöjet att föreläsa för ett gäng vetgiriga kommunikatörer. Rubriken på min föreläsning var ”Hållbara budskap i sociala medier” och jag pratade kring hur man får till en fungerande...
  • #mpskylten och #valfie – när man inte gör konsekvensanalys#mpskylten och #valfie – när man inte gör konsekvensanalys Det har varit lite dåligt med nya snackisar runt Almedalen (läs gärna också min översikt över hur man kan följa det som händer). Dock är det två kampanjer, den ena väldigt genomtänkt och den andra som ...
  • Tema företagsblogg del 6: internkommunikation och employer brandingTema företagsblogg del 6: internkommunikation och employer branding Har du funderat på varför dina medarbetare, eller potentiella medarbetare, vill jobba på just ditt företag? Varför vill du arbeta där, och med du gör? Alternativt: varför har du startat det företag du driver? Har...

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>