Att marknadsföra platser och upplevelser

Image marknadsfora_platser_630.png

Under flera år har Kreafon haft interna utbildningar och workshops på uppdrag av företag och organisationer inom besöksnäringen. Nu vill vi låta ännu fler ta del av detta :) Därför håller vi öppna inspirationsdagar 2-3 september 2018 – för alla som jobbar med att marknadsföra platser och upplevelser. …

Läs hela inlägget: Att marknadsföra platser och upplevelser

Relaterade nyheter

  • Sociala medier handlar inte om sociala medierSociala medier handlar inte om sociala medier Idag har jag haft workshops kring sociala medier, som en del av ett större arbete som ska mynna ut i en strategi för sociala medier. Diskussionerna blev många och intressanta. Det är inte bara branscher och produkter man behöver ha koll på, utan även hur en organisation ...
  • Nu samlar vi Sveriges bästa arbetsplatserNu samlar vi Sveriges bästa arbetsplatser Varför sitter så många av oss som bundna vid skrivborden, fastän vi inte behöver? Med rätt teknik kan du jobba fullt ut var du vill. För Microsoft har vi tagit fram kampanjen #mittkontor. En interaktiv karttjänst som inspirerar och hjälper dig att hitta nya platser att jobba, skriva...
  • Facebookrapporten börjar ta form!Facebookrapporten börjar ta form! Ja, så här kan det se ut bakom kulisserna. Det är inte utan att man blir lite vimmelkantig ibland, men nu börjar bitarna falla på plats. Och det finns en hel del positiva resultat, jämfört med förra årets rapport: Tillsammans har kommunernas sidor 71% fler gilla-markeringar...
  • Vad är SSL och hur viktigt är det?Vad är SSL och hur viktigt är det? Dela denna artikeln: 0 82% av besökare lämnar webbplatser som inte är säkra. Vill du ta risken att förlora dina besökare? Google har nyligen uppdaterat webbläsaren Chrome så att besökare varnas tydligare när en webbplats de besöker inte är säker. ...
  • Social Media Manager – att jobba smart i digitala kanalerSocial Media Manager – att jobba smart i digitala kanaler Så har vårens sista utbildning i form av Social Media Manager gått av stapeln på Kreafonkontoret i Göteborg. Det är alltid lika spännande att få ta del av deltagarnas tankar och erfarenheter kring digital kommunikation oavsett om de arbetar i privat eller ...
  • Strategi för sociala medierStrategi för sociala medier Linn Norén är webbansvarig kommunikatör på omsorgsföretaget Humana. Humana har arbetat med sociala medier sedan 2010 och sedan ett tag tillbaka har man känt ett stort behov av att ta fram en ny strategi för sociala medier. Varför behövde ni en ny strategi för sociala medier? – Vi ...
  • Attraktiv kommun – erfarenheter och inspirationAttraktiv kommun – erfarenheter och inspiration Vilken dag! Årets kunskapsdag Attraktiv kommun överträffade alla förväntningar. Stort tack till alla deltagare och medverkande – och till Världskulturmuseet för inspirerande lokaler och god mat! Jättekul att se så många kommuner representerade, och mycket intressant att få ta del av ...
  • Facebook öppnar upp för bättre kundtjänstarbeteFacebook öppnar upp för bättre kundtjänstarbete Frågan om att använda sig av facebooksidor som en del i kundtjänstarbetet har diskuterats i ett antal ronder. Både för- och nackdelar har kommit upp på agendan, men nu verkar det som att Facebook själva tar initiativ att förbättra kundupplevelsen. Från och med december...

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>