Case: när mobilsajt och datorversion inte visar samma information

Image 8774289650_667e6ba1b1.jpg

Enligt en studie som Google har genomfört så förflyttar sig 90% av nätanvändare mellan olika skärmar – mobiltelefon, surfplatta, dator – för att lösa en uppgift. Det är bland annat därför det är så viktigt att inte konstruera sajter utifrån en enda skärm, utan från ett multiskärm-perspektiv. Allt …

Läs hela inlägget: Case: när mobilsajt och datorversion inte visar samma information

Relaterade nyheter

  • Olika sätt att sälja jeans till män och kvinnorOlika sätt att sälja jeans till män och kvinnor KappAhl har en kampanj för jeans på sin webbsida. Marknadsföringen av jeansen skiljer sig en smula mellan män och kvinnor, eller vad säger ni? (klicka på bilden för större bild) Och varför finns det ingen rumpfilm för män? Relaterade inlägg:Infografik: Socialdemokraterna vs Moderaterna på TwitterPublicera citat ...
  • Volvo i amerikansk Pinterest-kampanjVolvo i amerikansk Pinterest-kampanj Det är fortfarande ganska få varumärken som har genomfört kampanjer med hjälp av Pinterest. Modeföretag ligger som vanligt långt framme, men även bilproducenter har använt sig av Pinterest, som är stort inom livsstilssegmentet. Peugeot genomförde en kampanj tidigare i år där användare skulle ...
  • Undvik Facebook-tävlingar som inte fungerar i mobilenUndvik Facebook-tävlingar som inte fungerar i mobilen Redan för ett knappt år sedan berättade Mark Zuckerberg att fler loggar in på Facebook via mobilen än via datorn. Det innebär bland annat att om du ska optimera Facebook-närvaron för någon form av uppkoppling så är det via mobilen. Men naturligtvis bör man utgå...
  • Facebook och Twitter har blivit konsumentmakt på steroiderFacebook och Twitter har blivit konsumentmakt på steroider En allt större del av vår informationsinhämtning sker idag via digitala medier. Det är en stor möjlighet men det har också gjort företag mer sårbara. En negativ historia som sprids på nätet kan göra avsevärd skada på varumärket och företagets anseende. Och mycket tyder...
  • Så tog Coop tillbaka sitt kapade varumärke på InstagramSå tog Coop tillbaka sitt kapade varumärke på Instagram Jag har skrivit en del här på bloggen om falska konton på Instagram som lurat tusentals att de är kända varumärken som SAS, SF och Liseberg. En hel del av dessa falska konton finns kvar en lång tid efter att företagen uppmärksammats på deras existens. Som ...
  • Ryanair stoppar piloterna i sociala medierRyanair stoppar piloterna i sociala medier Jag har aldrig flugit med Ryanair och jag har inga planer på att någonsin göra det. Jag tycker att företaget har en usel personalpolitik, sexistisk marknadsföring och en syn på sina kunder som går emot det mesta som jag står för. På Ryanair finns enligt uppgift inga fackföreningar...
  • Presentation: Sociala medier vid marknadsföring av evenemangPresentation: Sociala medier vid marknadsföring av evenemang Den 17 januari pratade jag inför cirka 500 personer på eventet Sweden Live 2012 om hur sociala medier kan användas för marknadsföring av evenemang. Nedan kan ni se min presentation på Slideshare. Den innehåller ett stort antal exempel på hur musikfestivaler som Glastonbury, ...
  • Läsarkommentarer upphov till varannan “delning” av Aftonbladets ledarartiklarLäsarkommentarer upphov till varannan “delning” av Aftonbladets ledarartiklar Aftonbladets ledarredaktion bloggade den 7 oktober om den stora spridning som artiklar från Aftonbladet Ledare fått i sociala medier. Tidningens artiklar delades mångdubbelt fler gånger än till exempel motsvarande artiklar på DN, GP, Expressen och SvD. Utspelet kritiserades dock igår av Andreas Johansson ...

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>