Chefer och ledare i sociala medier

Image socialamedier_chefer.png

”Jag hinner inte”, ”Det är inget för mig”, ”Sociala medier tillför inget i mitt jobb…” Jo! Det finns massor av nytta och nyttigheter att hämta i sociala medier, inte minst för chefer och ledare. Ändå får jag ofta höra både en och annan anledning…

Läs hela inlägget: Chefer och ledare i sociala medier

Relaterade nyheter

  • Skriva i sociala medier  – gör det enkeltSkriva i sociala medier  – gör det enkelt En bonus med mitt jobb är att jag får möjlighet att träffa så vitt skilda företag och organisationer. Det är väldigt lärorikt! Bland annat kan jag konstatera att, vad man än sysslar med och oavsett bransch, så finns det stor risk att bli hemmablind. Till exempel är det...
  • Digital kundservice finns inteDigital kundservice finns inte Hur vill man att en kund ska bete sig när hen vill ha kontakt med företaget? ”Jo, först vill vi att kunden spenderar tjugo minuter på vår webb för att sedan inse att det inte finns några svar där. Sedan tycker vi att det är rimligt att kunden ägnar ytterligare...
  • Checka in på facebooksidaChecka in på facebooksida ”Hur gör jag så att det går att checka in på mitt företag på Facebook?” ”Vi har en företagssida på Facebook, men den går inte att checka in på. Kan man ändra på det?” ”Det finns massor av ...
  • ”Jag finns inte på sociala medier” sa chefen”Jag finns inte på sociala medier” sa chefen Det händer så ofta. Chefer och ledare som i ena ögonblicket hävdar hur viktigt det är med framtid, digitalisering, innovativt tänkande och utveckling. För att strax därefter ge uttryck för något eller alla av följande: Stolthet över att inte ”finnas på sociala medier” Skylla samhällsproblem...
  • Mina tweets kan innehålla spår av reklamMina tweets kan innehålla spår av reklam För ett par år sedan frågade jag (Lena) en jurist, halvt på skämt, om jag borde reklammärka mina egna tweets. Från mitt Lena-konto twittrar jag ju en hel del om Kreafon, eftersom det är företaget jag driver. Rent hypotetiskt skulle ju en del av mina tweets ...
  • Låt inte sociala medier bli en dyr tidstjuvLåt inte sociala medier bli en dyr tidstjuv Häromdagen utmanades jag (Lena) av en vän och kollega som helt enkelt undrade: Hur blir det business i sociala medier? Det finns många svar på den frågan. Både bra och dåliga! Personligen är jag smått allergisk mot buzzwords och standardsvar. Dessutom gäller inte gårdagens svar idag. Mycket har ...
  • En tagg som lever #nyttjobbEn tagg som lever #nyttjobb I november 2009 upptäckte jag en kväll att mitt twitterflöde var fyllt av folk som antingen sökte jobb eller hade ett jobb erbjuda. Då ställde jag frågan om inte taggen #nyttjobb vore bra för att samla alla dessa efterlysningar. Här skrev ...
  • Så får du saker gjort när sociala medier pockar på din uppmärksamhetSå får du saker gjort när sociala medier pockar på din uppmärksamhet Jag vet inte hur du fungerar, men själv har jag minst sagt en stark tendens att fastna i de sociala flödena så fort jag tar upp min mobil eller sätter mig vid en dator. Jag lever uppkopplad både i mitt jobb- ...

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>