Chefer och ledare i sociala medier

Image socialamedier_chefer.png

”Jag hinner inte”, ”Det är inget för mig”, ”Sociala medier tillför inget i mitt jobb…” Jo! Det finns massor av nytta och nyttigheter att hämta i sociala medier, inte minst för chefer och ledare. Ändå får jag ofta höra både en och annan anledning…

Läs hela inlägget: Chefer och ledare i sociala medier

Relaterade nyheter

  • Checka in på facebooksidaChecka in på facebooksida ”Hur gör jag så att det går att checka in på mitt företag på Facebook?” ”Vi har en företagssida på Facebook, men den går inte att checka in på. Kan man ändra på det?” ”Det finns massor av ...
  • ”Jag finns inte på sociala medier” sa chefen”Jag finns inte på sociala medier” sa chefen Det händer så ofta. Chefer och ledare som i ena ögonblicket hävdar hur viktigt det är med framtid, digitalisering, innovativt tänkande och utveckling. För att strax därefter ge uttryck för något eller alla av följande: Stolthet över att inte ”finnas på sociala medier” Skylla samhällsproblem...
  • Mina tweets kan innehålla spår av reklamMina tweets kan innehålla spår av reklam För ett par år sedan frågade jag (Lena) en jurist, halvt på skämt, om jag borde reklammärka mina egna tweets. Från mitt Lena-konto twittrar jag ju en hel del om Kreafon, eftersom det är företaget jag driver. Rent hypotetiskt skulle ju en del av mina tweets ...
  • Låt inte sociala medier bli en dyr tidstjuvLåt inte sociala medier bli en dyr tidstjuv Häromdagen utmanades jag (Lena) av en vän och kollega som helt enkelt undrade: Hur blir det business i sociala medier? Det finns många svar på den frågan. Både bra och dåliga! Personligen är jag smått allergisk mot buzzwords och standardsvar. Dessutom gäller inte gårdagens svar idag. Mycket har ...
  • En tagg som lever #nyttjobbEn tagg som lever #nyttjobb I november 2009 upptäckte jag en kväll att mitt twitterflöde var fyllt av folk som antingen sökte jobb eller hade ett jobb erbjuda. Då ställde jag frågan om inte taggen #nyttjobb vore bra för att samla alla dessa efterlysningar. Här skrev ...
  • Störst av allt är varumärket – men sociala medier är inte så dumt det hellerStörst av allt är varumärket – men sociala medier är inte så dumt det heller Många företag och organisationer vill digitalisera sin kommunikation och anpassa sin marknadsföring till digitala kanaler. Var finns kunderna? Hur når vi ut? Vilken är den bästa kanalen? Hur får vi fler följare och gillare i sociala medier? En del har...
  • Nya tider för sälj och marknadsföring B2BNya tider för sälj och marknadsföring B2B Vi är mitt upp i en väldigt spännande tid vad gäller marknadsföring! Nya medier och kanaler förändrar de tidigare sanningarna och förutsättningarna. Kanske är konsumentföretag de som känner av det först, men även för business to business-företag ser förutsättningarna...
  • PR-tips för kultur, nöje och turism #1PR-tips för kultur, nöje och turism #1 Jag (Anders) missar ofta konserter och evenemang som jag hör talas om först när det är för sent. Och det är jag knappast ensam om. Som vi skrivit om tidigare, så finns det ett stort behov av att få information om evenemang när kultur- och lokaljournalistik skärs ner på ...

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>