Digital kundservice finns inte

Image digital_kundservice.png

Hur vill man att en kund ska bete sig när hen vill ha kontakt med företaget? ”Jo, först vill vi att kunden spenderar tjugo minuter på vår webb för att sedan inse att det inte finns några svar där. Sedan tycker vi att det är rimligt att kunden ägnar ytterligare…

Läs hela inlägget: Digital kundservice finns inte

Relaterade nyheter

  • Digital kundservice finns inteDigital kundservice finns inte Hur vill man att en kund ska bete sig när hen vill ha kontakt med företaget? ”Jo, först vill vi att kunden spenderar tjugo minuter på vår webb för att sedan inse att det inte finns några svar där. Sedan tycker vi att det är rimligt att kunden ägnar ytterligare...
  • Vad vill dina vänner att du ska veta om Stena Fastigheter?Vad vill dina vänner att du ska veta om Stena Fastigheter? Det här inlägget publicerades på Stena Fastigheters blogg och visar vägen för hur organisationer kan bjuda och låta omvärlden vara med och påverka: Hur kan vi som hyresvärd använda sociala medier? Vi vill gärna ta del av dina tankar. 2010 blir året då kunder förväntar sig att företag finns där kunderna finns. Det spådde Malin från Stena Line om sociala mediers närmaste framtid. Deras arbete med sociala medier har utgått från att vi söker information på ett helt nytt sätt idag – i […]
  • Chefer och ledare i sociala medierChefer och ledare i sociala medier ”Jag hinner inte”, ”Det är inget för mig”, ”Sociala medier tillför inget i mitt jobb…” Jo! Det finns massor av nytta och nyttigheter att hämta i sociala medier, inte minst för chefer och ledare. Ändå får jag ofta höra både en och annan anledning...
  • Mer om Facebooks förändringarMer om Facebooks förändringar Efter vårt inlägg om Facebooks förändringar för sidor fick vi några frågor om vad det innebär för användaren. Där finns många förbättringar. I grund och botten vill Facebook få oss att trivas bättre, genom att få mindre irrelevant innehåll, mer kontroll över vem som ser vad, och tydligare...
  • Nå framgång på LinkedInNå framgång på LinkedIn Nå framgång på LinkedIn är en bra bok för dig som vill använda LinkedIn för att bli bättre på att söka jobb. Här får du tips om hur du skapar din profil, presenterar dig på ett attraktivt vis och samlar kontakter. Mer än hälften av...
  • Följa/follow på Linkedin, utan att vara kontaktFölja/follow på Linkedin, utan att vara kontakt Här kommer en fortsättning på den förra bloggposten om att skicka en bra kontaktförfrågan till någon du vill ha kontakt med på Linkedin. Men du vet väl att du kan följa en person utan att behöva vara ”kontakt” med personen? Till exempel kanske du vill följa vad en ...
  • Detaljhandel, digitalisering och sociala medierDetaljhandel, digitalisering och sociala medier För ett tag sedan blev jag (Lena) intervjuad om sociala medier och detaljhandel, och vi kom in på både digitalisering och kundservice. Det hela mynnade ut i en artikel i Dagens industri. Detaljhandeln står inför många intressanta förändringar som hänger samman med digitalisering, sociala medier och digital marknadsföring. Alla aktörer...
  • 10 år med sociala medier10 år med sociala medier Häromdagen pratade jag sociala medier och digital kommunikation i Göteborgs-Posten, och i år är det 10 år sedan vi på Kreafon började arbeta professionellt med sociala medier. Det har hänt mycket sedan dess, och ändå inte. Ibland tycker jag att jag pratar om precis samma sak som då...

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>