Digital kundservice och merförsäljning

Image workshop_turism.png

Idag har jag workshoppat med ett glatt gäng företagare inom turismbranschen, eller upplevelseindustrin kanske är ett bättre ord. Besöksnäringen. Kärt barn har många namn! På plats fanns företag(are) som driver hotell, slott, konferensanläggningar, äventyrsföretag, matvandringar och annat spännande. I gruppen deltog även turistinformatörer och…

Läs hela inlägget: Digital kundservice och merförsäljning

Relaterade nyheter

  • Följ oss på InstagramFölj oss på Instagram Du missar väl inte att följa oss på Instagram? Här får du hänga med i vår vardag och kan hålla koll på vilka kurser som är på gång. Förvänta dig även ett och annat tips om sociala medier, varumärket och digital kommunikation :) Vi ses!
  • 10 år med sociala medier10 år med sociala medier Häromdagen pratade jag sociala medier och digital kommunikation i Göteborgs-Posten, och i år är det 10 år sedan vi på Kreafon började arbeta professionellt med sociala medier. Det har hänt mycket sedan dess, och ändå inte. Ibland tycker jag att jag pratar om precis samma sak som då...
  • Kommunikatörer är bra. Alla tillsammans är bäst!Kommunikatörer är bra. Alla tillsammans är bäst! Employer branding, employee branding, arbetsgivarvarumärke… Kärt barn har många namn! Häromdagen föreläste jag om Linkedin och arbetsgivarvarumärket. Därefter ägnades dagen åt en givande workshop. Alltid lika kul att träffa vetgiriga människor! Efter dagens slut hade flera nya linkedinprofiler skapats, och det ...
  • Digital marknadsföring och siloarbeteDigital marknadsföring och siloarbete Jobba inte i silos och se till att få med ledningsgruppen på tåget. Det var de budskap som hördes i flera av de föredrag som hölls på Digital Knowledge Day på Hotell Rival i Stockholm onsdagen den 10 april. Är traditionell marknadsföring...
  • Digital marknadsföring och siloarbeteDigital marknadsföring och siloarbete Jobba inte i silos och se till att få med ledningsgruppen på tåget. Det var några av de budskap som var genomgående i flera av de föredrag som hölls på Digital Knowledge Day på Hotell Rival i Stockholm onsdagen den 10 april. Är traditionell marknadsföring...
  • Mina tweets kan innehålla spår av reklamMina tweets kan innehålla spår av reklam För ett par år sedan frågade jag (Lena) en jurist, halvt på skämt, om jag borde reklammärka mina egna tweets. Från mitt Lena-konto twittrar jag ju en hel del om Kreafon, eftersom det är företaget jag driver. Rent hypotetiskt skulle ju en del av mina tweets ...
  • Retorikiska har svar på hur man hanterar skrivkrampRetorikiska har svar på hur man hanterar skrivkramp De senaste dagarna har jag haft skrivkramp och inte kunnat komma på vad jag ska skriva om. Jag har självcensurerat mig och tillslut skrev jag en bloggpost om svårigheterna med att komma över skrivkrampen. Samtidigt skrev Camilla Eriksson som har skrivit boken Retorikiska och som driver bloggen med...
  • Konsten att kommunicera med allmänheten i sociala medierKonsten att kommunicera med allmänheten i sociala medier I fredags pratade jag (Lena) om utmaningar och möjligheter för kommuner på Facebook och i andra sociala medier. Det jag pratade om gäller även myndigheter och andra offentliga verksamheter. Jag har arbetat med kommunikation i mer än 15 år. Lika länge har jag ...

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>