Digital valstuga en självklarhet

TV4  och deras lokalstationer presenterar idag en enkätundersökning som visar att sociala medier anses bli allt viktigare inför valet. Nära 60 procent av landets ledande kommunpolitiker har inför det kommande valet uppgett att sociala medier blir viktigare eller lika viktiga som valstugan under valet 2014. Har kommenterat …

Läs hela inlägget: Digital valstuga en självklarhet

Relaterade nyheter

  • Digital marknadsföring och siloarbeteDigital marknadsföring och siloarbete Jobba inte i silos och se till att få med ledningsgruppen på tåget. Det var några av de budskap som var genomgående i flera av de föredrag som hölls på Digital Knowledge Day på Hotell Rival i Stockholm onsdagen den 10 april. Är traditionell marknadsföring...
  • Digital marknadsföring och siloarbeteDigital marknadsföring och siloarbete Jobba inte i silos och se till att få med ledningsgruppen på tåget. Det var de budskap som hördes i flera av de föredrag som hölls på Digital Knowledge Day på Hotell Rival i Stockholm onsdagen den 10 april. Är traditionell marknadsföring...
  • Det sker politiska samtal i sociala medierDet sker politiska samtal i sociala medier Pew Research publicerar en ny studie om samhällsengagemang i en digital samtid som baserar sig på telefonintervjuer med drygt 2 200 personer.* När utredaren Aaron Smith sammanfattar resultatet skriver han så här: ”The well-educated and the well.off are more likely ...
  • Fler politiska samtal i sociala medierFler politiska samtal i sociala medier Pew Research publicerar en ny studie om samhällsengagemang i en digital samtid som baserar sig på telefonintervjuer med drygt 2 200 personer.* När utredaren Aaron Smith sammanfattar arbetet skriver han så här: ”The well-educated and the well.off are more likely than ...
  • Mätning bortom pressklipp – hur mäts PR idag?Mätning bortom pressklipp – hur mäts PR idag? Hur mäts PR-aktiviteter idag? PR-branschen har av tradition använt pressklipp eller motsvarande annonskostnad som en valuta för att mäta framgång. Mediernas räckvidd eller annonsvärde har fungerat som en någorlunda gemensam greppbar valuta. Vad är motsvarigheten idag i ett digitalt medielandskap och vad får mätmetoden för konsekvens? Börjar vi ...
  • Vi som har mediemakten ville vi haTwitter för oss själva?Vi som har mediemakten ville vi haTwitter för oss själva? I en ny studie av Intellecta Corporate konstateras att Twitters tillväxt avtar – utom bland de unga. Har länge funderat över den låga tillväxten av Twitter i Sverige och tror bland annat att dessa eviga mediemaktslistor och elitryktet bidrar till detta. Närheten till makten som är möjlig ...
  • Digitala klyftor finns de?Digitala klyftor finns de? Medverkade i SVTs Gokväll häromkvällen för ett härligt långt samtal om digitala klyftor och vad det är för slags digital kompetens man egentligen behöver. Närrelaterat är även denna artikel från DN Insidan, Nätet ger fler chansen att påverka. /Brit Stakston
  • Sociala fotbollsklubbarSociala fotbollsklubbar Trots att vi i Sverige har njutit av den Allsvenska fotbollen under stora delar av sommaren är det först nu som fotbollssäsongen drar igång på allvar för mig. Ligaspelet har dragit igång i Tyskland, Frankrike, England och Spanien. Och till helgen börjar man spela i Italien. Först ...

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>