Döda länkar – hur vi håller på att utarma nutidshistorien

När jag skrev min D-uppsats hade jag nästan 200 referenser. Min professor suckade roat och min opponent hatade mig. Att lära sig Oxford-systemet för att skriva fotnoter och referenser var en konst och mycket viktigt för …

Läs hela inlägget: Döda länkar – hur vi håller på att utarma nutidshistorien

Relaterade nyheter

  • Hållbar kommunikation i sociala medierHållbar kommunikation i sociala medier I dagarna två har Vattenstämman gått av stapeln på Svenska Mässan i ett härligt soligt Göteborg. Jag (Lena) hade nöjet att föreläsa för ett gäng vetgiriga kommunikatörer. Rubriken på min föreläsning var ”Hållbara budskap i sociala medier” och jag pratade kring hur man får till en fungerande...
  • Tre tips från säljcoachenTre tips från säljcoachen ”För min del innebär säljande att skapa ett gott köpklimat – om det visar sig att kunden behöver det jag står för och det jag erbjuder.” Så säger Ulla-Lisa Thordén som i drygt 30 år har hjälpt hundratals företag att lyckas bättre med sina affärer. Ulla-Lisa är...
  • Att skriva i sociala medier – gör inte som alla andraAtt skriva i sociala medier – gör inte som alla andra Jag har märkt att många tror att jag har en massa bestämda åsikter om vad man ska och inte ska göra i sociala medier. Det är precis tvärtom faktiskt! :) Min grundinställning är att det egentligen inte finns några rätt och fel (så länge man håller sig inom lagens...
  • Smarta knep för ett bättre instagrammandeSmarta knep för ett bättre instagrammande I torsdags hade vi premiär för kursen Bilder & Likes – och vilka dagar vi har haft :) Jag (Lena) är grymt imponerad av alla kursdeltagare! På torsdagen mötte jag en ganska tystlåten och försynt grupp. I fredags eftermiddag sa jag ”på återseende” till en ...
  • Använd årsredovisningen i employer branding kommunikationenAnvänd årsredovisningen i employer branding kommunikationen Idag har jag och min kollega Tommie Cau talat på Hallvarsson & Halvarssons Årsredovisningsseminarium. Vi pratade om hur man kan växa värdet av årsredovisningen och hur man når fram till en målgrupp som man kanske inte i ...
  • Föreläsning i sociala medier – du kan aldrig gissa vad du fårFöreläsning i sociala medier – du kan aldrig gissa vad du får På bilden ovan syns några glada efter-sommarlovet-pigga studenter på Medieinstutet som vi hade förmånen att få träffa i förra veckan. Jag och Jennifer var där och pratade om vår bransch och hur den utvecklats sedan vi började ta...
  • Föreläsning i sociala medier – du kan aldrig gissa vad du fårFöreläsning i sociala medier – du kan aldrig gissa vad du får På bilden ovan syns några glada efter-sommarlovet-pigga studenter på Medieinstutet som vi hade förmånen att få träffa i förra veckan. Jag och Jennifer var där och pratade om vår bransch och hur den utvecklats sedan...
  • ”Om webben är öppen, varför måste det sociala vara stängt?””Om webben är öppen, varför måste det sociala vara stängt?” Är vi dömda till en social tillvaro innanför väggarna på de sociala medier vi använder? Just nu pågår kampen om ett fritt internet på flera fronter. Jag har begått blogginlägg igen på min nya blogg hos Di Digital. Läs om IndieWeb och försöket att skapa oberoende...

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>