Efterlängtad kurs!

Image linkedin_630x420-01.png

Vi får många förfrågningar om en kurs som behandlar hur man drar nytta av Linkedin på bästa sätt. Och vilka är vi att inte möta efterfrågan? :) Många är inkörda på Facebook och har denna kanal som kunskapsbas när de skapar sin sida…

Läs hela inlägget: Efterlängtad kurs!

Relaterade nyheter

  • 3 myter och missförstånd om sociala medier #13 myter och missförstånd om sociala medier #1 Jag har upptäckt att det finns många ”sanningar” om sociala medier. De behöver inte alls vara sanna! :) Här är några exempel. ”Linkedin är bara för rekrytering. Därför ska HR ha hand om vår Linkedin-sida.” Nja. Visst kan Linkedin vara en bra kanal i syfte att ...
  • Därför behöver du ha koll på LinkedInDärför behöver du ha koll på LinkedIn LinkedIn beskrivs ibland som ett ”Facebook fast för arbetet”. Fast det är egentligen lite missvisande. Visste du till exempel att LinkedIn funnits längre än vad Facebook har? Och visste du att Sverige är ett av de största länderna på LinkedIn, om ...
  • Så skapar du en bra rapport för digital annonsering (PPC)Så skapar du en bra rapport för digital annonsering (PPC) Digital annonsering är enkel att mäta men svår att förstå. I denna artikel försöker vi förenkla begreppen och visa dig vilka mätvärden som faktiskt betyder något för ditt företag, dina chefer och ledningsgrupp. För inte så länge sen...
  • 7 mätvärden varje VD vill se7 mätvärden varje VD vill se “Förr i tiden nöjde man sig med att räkna besökare och likes” 0 Som VD för ett företag vill du ha en rapport som ger en samlad bild av hur företagets marknadsföring presterar och utvecklas. Att mäta ROI är ...
  • Apropå åskådare och delaktighet i sociala medierApropå åskådare och delaktighet i sociala medier Ett förtydligande är på sin plats, apropå förra bloggposten om att de flesta av användarna består av så kallade ”passiva” åskådare: Att lyssna är inte passivt (tycker jag). Men OM man har delaktighet och  dialog som mål med sin närvaro i sociala medier, och om man med dialog ...
  • Framtidens influencer marketing – sann genuinitet eller fejkade profilerFramtidens influencer marketing – sann genuinitet eller fejkade profiler Influencer marketing har som idé funnits några år. Idag är det en av de delar som vi använder i en marknadsmix. Det utvecklas till att bli ett eget medieslag i samma nivå som annonsering, webb och andra. Det är än så länge tidigt i sin utveckling ...
  • Framtidens influencer marketing – sann genuinitet eller fejkade profilerFramtidens influencer marketing – sann genuinitet eller fejkade profiler Influencer marketing har som idé funnits några år. Idag är det en av de delar som vi använder i en marknadsmix. Det utvecklas till att bli ett eget medieslag i samma nivå som annonsering, webb och andra. Det är än så länge tidigt i sin utveckling och...
  • Varför är Norrland så bra på Facebook?Varför är Norrland så bra på Facebook? I alla tre rapporter vi gjort om Kommunen på Facebook så har flera norrländska kommuner toppat listorna. När man jämför antal gillare med hur många som bor i kommunen, så blir det väldigt mycket Norrland i topp-10. Några har frågat oss: Beror inte det på att de kommunerna...

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>