Facebookskandalen och hur det påverkar marknadskommunikationen

Image markus-spiske-507983-unsplash-1024x683.jpg

Facebook är i den värsta kris de varit sedan de startade. Den kommer påverka alla som idag arbetar med marknadskommunikation på sociala medier. Vi på JMWGolin följer det intensivt och beskriver några av de effekter som blir och vad man …

Läs hela inlägget: Facebookskandalen och hur det påverkar marknadskommunikationen

Relaterade nyheter

  • Vad marknadsförare behöver tänka på runt Facebooks förändring av algoritmenVad marknadsförare behöver tänka på runt Facebooks förändring av algoritmen Facebooks förändring av algoritmen slog ner som en bomb i mediarapporteringen för någon vecka sedan. Efter att röken lagt sig lite kan de flesta notera att det kommer innebära stora förändringar men är en logisk fortsättning på den väg som Facebook valt sedan något år: att se ...
  • Nej, notifieringar kommer inte visa dina bilder på InstagramNej, notifieringar kommer inte visa dina bilder på Instagram Instagram berättade för någon månad sedan att de kommer att applicera en algoritm på tjänsten. Algoritmen kommer fungera ungefär som den som Facebook använder: den kommer titta på vilka personer du engagerar dig med, vilken sorts bilder du interagerar mest ...
  • Smyglansering av nya sökfunktionen Facebook ServicesSmyglansering av nya sökfunktionen Facebook Services Sedan några år tillbaka har tjänsten Facebook Places funnits, en funktion motsvarande Foursquare. Här man kan hitta till närliggande restauranger, muséer och liknande, baserat på andra användares recensioner. Nu verkar Facebook bygga vidare på denna idé, fast med fokus på tjänsteverksamheter. Facebook ...
  • Lunchlåda om ett Facebook i förändringLunchlåda om ett Facebook i förändring Vi har både pratat och skrivit mycket om alla de förändringar som sker på Facebook just nu. Senast i förra veckan skrev vi inlägg om Facebook Business Manager och den nya ”call to action”-knappen. Sedan en ganska lång tid tillbaka har vi pratat...
  • Får polisen ha fake-konton på Facebook?Får polisen ha fake-konton på Facebook? För några veckor sedan höll vi en uppmärksammad kurs om sociala medier i polisarbetet. Vi pratade inte särskilt mycket om polisens externa kommunikation – där man ligger ganska långt fram på framför allt Facebook. Fokuset låg snarare på hur man kan hjälpa de som ...
  • Tidslinje över Sveriges kommuner på FacebookTidslinje över Sveriges kommuner på Facebook När kom din kommun igång på Facebook? Här är en kronologisk lista över samtliga kommunövergripande sidor i Sverige! Sedan 2009 har det startats 210 sidor och den här listan visar när man började göra inlägg på den nuvarande sidan. En del kommuner hade andra sidor tidigare som t.ex Gislaved som ...
  • Strategi för sociala medierStrategi för sociala medier Linn Norén är webbansvarig kommunikatör på omsorgsföretaget Humana. Humana har arbetat med sociala medier sedan 2010 och sedan ett tag tillbaka har man känt ett stort behov av att ta fram en ny strategi för sociala medier. Varför behövde ni en ny strategi för sociala medier? – Vi ...
  • Inför Kommunen på Facebook: Hur gör man på Åland?Inför Kommunen på Facebook: Hur gör man på Åland? Inför vår kunskapsdag på fredag (då temat, om någon missat, är Kommunen på Facebook) har vi passat på att prata med kommunikatörer som jobbar i kommunen. Ofta blir det diskussion om hur den praktiska administrationen går till och kan bli bättre. Vi pratar med Terese Flöjt ...

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>