Fem tips till B2B-företag på Twitter

Image twitter_.jpg

Somliga tror att företag som jobbar gentemot andra företag (B2B) inte kan dra nytta av sociala medier. När vi träffar B2B-företag frågar de ofta vad de kan ha för nytta av sociala medier. Fast frågan är lite konstigt ställd. Affärer görs ju av …

Läs hela inlägget: Fem tips till B2B-företag på Twitter

Relaterade nyheter

  • Därför behöver du ha koll på LinkedInDärför behöver du ha koll på LinkedIn LinkedIn beskrivs ibland som ett ”Facebook fast för arbetet”. Fast det är egentligen lite missvisande. Visste du till exempel att LinkedIn funnits längre än vad Facebook har? Och visste du att Sverige är ett av de största länderna på LinkedIn, om ...
  • Nya tider för sälj och marknadsföring B2BNya tider för sälj och marknadsföring B2B Vi är mitt upp i en väldigt spännande tid vad gäller marknadsföring! Nya medier och kanaler förändrar de tidigare sanningarna och förutsättningarna. Kanske är konsumentföretag de som känner av det först, men även för business to business-företag ser förutsättningarna...
  • GDPR-hysteri och personer på bild i sociala medierGDPR-hysteri och personer på bild i sociala medier Nu är jag ju inte jurist, men i den GDPR-hets (-skräck?) som råder kan jag inte låta bli att fundera lite. På sina håll verkar det vanligt att blanda ihop dataskyddslagar och marknadsföringslagar. Visst, de går väl in i varandra, men ändå. Till exempel ...
  • Om Facebook – råtexten till InternetworldartikelnOm Facebook – råtexten till Internetworldartikeln Vi fick möjligheten att prata och skriva lite om vad vi tror om framtidens Facebook – och vad det som sker just nu innebär för företag och medier. Artikeln finns på Internetworld – första delen av tre, ...
  • Favoriter på Twitter är inte virala – men har andra värdenFavoriter på Twitter är inte virala – men har andra värden Ett av de relativt nya fenomen som dykt upp på Twitter är hur funktionen ”favoriter” används. Från att för de flesta varit en funktion för att spara intressanta saker: länkar mm har användare börjat att använda det ...
  • Att bemöta negativa kommentarerAtt bemöta negativa kommentarer Vi lever i en digital värld där vad som verkar som små kommenterar kan få förödande effekter om de inte hanteras på rätt sätt. Vi syftar på negativa kommentarer publicerade på till exempel Facebook, blogg eller Twitter. Förr var en ...
  • Få ut det mesta av TwitterFå ut det mesta av Twitter Mr Tweet tipsar om hur du kan få ut det mesta av ditt Twitteranvändande (här är den korta listan, se originalet för utförlig beskrivning av punkterna): 1. Använd ditt riktiga namn i din Twitter-profil - inte ditt användarnamn. 2. Tänk inte "Vad gör jag nu" utan "Vad har min uppmärksamhet just nu" när du skriver dina "tweets" (statusuppdateringar). 3. Twittra för andras nytta inte din egen. 4. 70% dela information, 20% konversation och 10% småprat och lite småreklam för dig […]
  • Skumma tomtar i sociala medier?Skumma tomtar i sociala medier? Har ni problem med skumma tomtar i sociala medier? Då har vi guiden ni behöver! Här får du tips om hur du bemöter negativa kommentarer och troll (men glöm inte att ta hand om de nöjda kunderna också!). Köp ditt ex i Kreafonbutiken. Extrapris till jultomten före...

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>