För dig som jobbar som social media manager

Image socialmediamanager.jpg

Den 3-4 september är det dags för Social Media Manager, Kreafons utbildning för dig som arbetar med sociala medier. Det är höstens enda kurstillfälle, men är du snabb finns det plats kvar. Några vanliga frågor just nu, lika bra att ta dem här i bloggen också :)

Läs hela inlägget: För dig som jobbar som social media manager

Relaterade nyheter

  • Social Media Manager – att jobba smart i digitala kanalerSocial Media Manager – att jobba smart i digitala kanaler Så har vårens sista utbildning i form av Social Media Manager gått av stapeln på Kreafonkontoret i Göteborg. Det är alltid lika spännande att få ta del av deltagarnas tankar och erfarenheter kring digital kommunikation oavsett om de arbetar i privat eller ...
  • Tack till alla deltagare på vår kurs Social Media ManagerTack till alla deltagare på vår kurs Social Media Manager Under två heldagar har vi hållit kursen Social Media Manager med det allra viktigaste på området. Vilka kanaler ska man välja? Hur får man till innehållet? Går det att hitta bra rutiner för att jobba i team? Hur får man till användbara syften och mål, och ...
  • Maritima museer i sociala medierMaritima museer i sociala medier Hej Hanna! Du är tidigare kursdeltagare på Kreafons Social Media Manager och jobbar som kommunikatör på Marinmuseum i Karlskrona, Vasamuseet och Sjöhistoriska museet i Stockholm. Vad är det bästa med ditt jobb? – Det bästa är helt klart att det är mångfacetterat. Mina dagar kan se väldigt olika ut. Det...
  • Så rekryterar du en riktigt bra social media manager – ansökanSå rekryterar du en riktigt bra social media manager – ansökan En vän ska rekrytera en vass person som ska jobba som strategisk och operativt ansvarig  för sociala medier på hennes företag. Hon kom till mig och frågade om råd så jag tänkte jag kan dela dessa...
  • Social Media Manager – intensiv tvådagarskursSocial Media Manager – intensiv tvådagarskurs Få koll på reglerna kring tävlingar, lär dig skapa spridningseffekter och få tips på hur du undviker tidstjuvar… Det är mycket att tänka på för den som ansvarar för verksamhetens sociala medier. Strategin måste finnas där, liksom det rätta innehållet. Och för ...
  • Facebookrapporten börjar ta form!Facebookrapporten börjar ta form! Ja, så här kan det se ut bakom kulisserna. Det är inte utan att man blir lite vimmelkantig ibland, men nu börjar bitarna falla på plats. Och det finns en hel del positiva resultat, jämfört med förra årets rapport: Tillsammans har kommunernas sidor 71% fler gilla-markeringar...
  • Social Media Manager – supernöjda kursdeltagareSocial Media Manager – supernöjda kursdeltagare Vilken start! Årets första kurs fick idel lovord från nöjda, inspirerade, peppade – och fullmatade – kursdeltagare. För visst är det intensivt, och tempot är högt. ”Otroligt att man kan lära sig så mycket på bara två dagar!” som någon uttryckte det. Inför varje kurs filar vi på detaljerna...
  • Sociala medier kan vara svårttolkadeSociala medier kan vara svårttolkade Dagens Media skriver i den här artikeln om en ny uppsats om sociala medier som kommer fram till att det är lätt att mäta kvantitet när det gäller diskussioner kring ditt varumärke på nätet. Men det som är svårast är att få reda på vad som är bra och vad som är dåligt. Tyvärr finns det idag inga genvägar, för att få en bra helhetsbild behövs både bra verktyg och även manuella rutiner och handpåläggning av människor. Fler uppsatser om sociala medier kan du hitta här på […]

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>