Förbättra världen? Tips för kommunikation i sociala medier

Image unicef-500x361.png

Detta är ett gästinlägg av Lina Areblad som driver socialmediabyrån House of Conversations samt är kommunikatör för Hungerprojektet. Den gemensamma nämnaren för organisationer som vill förbättra världen på olika sätt är resurserna. Oftast finns det ungefär 0 kronor i en marknadsföringsbudget. Det blir då extra viktigt att kunna hantera de nya medierna på ett bra sätt. Jag har valt ut: 3 tips för er kommunikation i sociala medier Gör det lättare för…

Läs hela inlägget: Förbättra världen? Tips för kommunikation i sociala medier

Relaterade nyheter

  • Rädda världen med sociala medier – tre organisationer som vill välRädda världen med sociala medier – tre organisationer som vill väl Detta är ett gästinlägg av Lina Areblad som driver socialmediabyrån House of Conversations samt är kommunikatör för Hungerprojektet. Hej, jag heter Lina och jag vill rädda världen Jag har den något naiva världsbilden där jag tror att jag kan rädda världen. Visst är jag medveten om att detta inte går att göra själv, och inte enbart med bara sociala medier, men tillsammans med er och med hjälp av sociala medier kan vi i alla fall göra skillnad. Lina Areblad Att...
  • 5 sätt att mäta framgång i sociala medier5 sätt att mäta framgång i sociala medier Om du jobbar med sociala medier har du säkert redan satt mål för er verksamhet, och klargjort syftet med Facebook, Instagram eller er Content Marketing. Kanske vill ni förbättra Employer Branding, snabba upp Kundservice eller producera fler leads. Här kommer mina tips för att mäta...
  • Ingen reklam i min newsfeedIngen reklam i min newsfeed Jag hjälper en myndighet med sin närvaro i sociala medier och inser att de sedan vi sågs har använt annonsfunktionen Sponsrade inlägg* för att få ökad spridning. Tyvärr fylls nu sidan av kommentarer från upprörda anhängare som skriver ”Jag har sagt tidigare att jag INTE vill ha er djävla reklam!!” och ”Jag har f-n inte valt att ni skall synas på min wall, försvinn!!...
  • Lathund till att lyckas med sociala medierLathund till att lyckas med sociala medier Jag tänkte dela med mig av mina viktigaste lärdomar och tips inför att skapa en strategi för sociala medier. Den här lathunden kan du att plocka upp när du behöver koka ner det viktigaste till en enda slajd.Förstå att92% av konsumenter litar på vänners rekommendationer. 33% har ...
  • Lathund till att lyckas med sociala medierLathund till att lyckas med sociala medier Jag tänkte dela med mig av mina viktigaste lärdomar och tips inför att skapa en strategi för sociala medier. Den här lathunden kan du att plocka upp när du behöver koka ner det viktigaste till en enda slajd. Förstå att 90% av konsumenter litar på vänners rekommendationer. 33% har ...
  • Relationdesk – din dashboard för FacebookdialogerRelationdesk – din dashboard för Facebookdialoger Känner ni @Fritjof? Han är en av Sveriges bästa utvecklare och socialamedie-strateger. För ett par månader sedan fick jag en live-demo av dialogverktyget Relationdesk, som är en tjänst för företag med Facebooknärvaro som tröttnat på att jaga uppdateringar, stressa fram svar och tappa ärenden mellan stolarna. Jag vet att min kollega Sara har börjat testa Relationdesk, och jag vill verkligen uppmana fler att anmäla sig för ett Beta-konto! För inte kan man stå emot en produkt...
  • Sociala Medier-special i nya #BesökslivSociala Medier-special i nya #Besöksliv På vårt kontor är tidningen Besöksliv fullkomligt klistrad på väggar, på skrivbord och i tidningsställ. Det är sveriges största affärsmagasin för besöksnäringen och den nylanserades precis som månadsmagasin i stället för veckoutgivning. Mer glossy, mer fördjupning, mer inspiration. I majnumret är jag med och...
  • Sociala Medier-special i nya #BesökslivSociala Medier-special i nya #Besöksliv På vårt kontor är tidningen Besöksliv fullkomligt klistrad på väggar, på skrivbord och i tidningsställ. Det är sveriges största affärsmagasin för besöksnäringen och den nylanserades precis som månadsmagasin i stället för veckoutgivning. Mer glossy, mer fördjupning, mer inspiration.I majnumret är jag med och ger min syn på hur ...

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>