”Från grå och trist till personlig tonalitet som vågar sticka ut.”

Image Pernilla_630.png

Hej Pernilla! Du är strateg för sociala medier på Västtrafik och medverkar på Kreafons kunskapsdag Attraktiv kommun. Vad jobbar du med till vardags? – Jag börjar mina dagar med att läsa mail på tåget in till jobbet. Vanligtvis är det ganska lugnt men det kan också ha hänt…

Läs hela inlägget: ”Från grå och trist till personlig tonalitet som vågar sticka ut.”

Relaterade nyheter

  • Maritima museer i sociala medierMaritima museer i sociala medier Hej Hanna! Du är tidigare kursdeltagare på Kreafons Social Media Manager och jobbar som kommunikatör på Marinmuseum i Karlskrona, Vasamuseet och Sjöhistoriska museet i Stockholm. Vad är det bästa med ditt jobb? – Det bästa är helt klart att det är mångfacetterat. Mina dagar kan se väldigt olika ut. Det...
  • Att jobba med sociala medierAtt jobba med sociala medier Vi får ofta mail till Kreafon från personer som jobbar med sociala medier. Självklart är det en komplimang med mail som börjar med ”Jag skriver till er för att jag vet att ni har koll och jag vet inte vem annars jag ska fråga…”. Mailen brukar vara från ...
  • Deeped sätter ord på mina tankar – sociala medier och digital transformationDeeped sätter ord på mina tankar – sociala medier och digital transformation Jag håller regelbundet föreläsningar för kursdeltagare på en kurs för blivande styrelsemedlemmar. Föreläsningar handlar om sociala medier och varför det är viktigt för styrelser att förstå och förhålla sig till sociala medier. För mig är det så ...
  • Vad är det som händer med Twitter?Vad är det som händer med Twitter? När Facebook började välja ut vilket innehåll användarna fick se och inte se så var det många som satte sin tilltro till Twitter. ”På Twitter får man i alla fall se allt innehåll som man prenumererar på!” kunde det låta. Men så är det inte riktigt längre. När...
  • Steg för steg: Öka försäljningen med 20%Steg för steg: Öka försäljningen med 20% Organisationer med bra samarbete mellan marknad och sälj kan öka försäljningen med 20% per år.  0 Som digitala strateger möter vi ofta B2B-företag där de marknadsansvariga i företaget och säljteamet arbetar som två helt separata enheter. ...
  • Steg för steg: Öka försäljningen med 20%Steg för steg: Öka försäljningen med 20% Organisationer med bra samarbete mellan marknad och sälj kan öka försäljningen med 20% per år.  0 Som digitala strateger möter vi ofta B2B-företag där de marknadsansvariga i företaget och säljteamet arbetar som två helt separata ...
  • Söndagstipset: Twitter analytics med siffergodisSöndagstipset: Twitter analytics med siffergodis Twitter rullar sakta ut sin reklamplattform. Vi i Sverige kan ännu inte riktigt använda själva reklamformaten utan att behöva rodda med amerikanska kort men vi kan utnyttja möjligheten till att se mer runt statistiken. Tidigare har...
  • Fem goda skäl att twittraFem goda skäl att twittra Snart är det dags för årets sista twitterkurser – 28 november i Göteborg och 1 december i Stockholm. Men varför ska man egentligen twittra? Till vilken nytta? Det händer att jag (Lena) ställer de frågorna till företagsledare, marknadsförare, kommunikatörer och andra som jag intervjuar i samband med research...

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>