GDPR-hysteri och personer på bild i sociala medier

Image gdpr.png

Nu är jag ju inte jurist, men i den GDPR-hets (-skräck?) som råder kan jag inte låta bli att fundera lite. På sina håll verkar det vanligt att blanda ihop dataskyddslagar och marknadsföringslagar. Visst, de går väl in i varandra…

Läs hela inlägget: GDPR-hysteri och personer på bild i sociala medier

Relaterade nyheter

  • Ny guide! Kommentarer i sociala medierNy guide! Kommentarer i sociala medier Kommentarer i sociala medier. Det är liksom ett kapitel för sig. Men ett kapitel som inte riktigt funnits i mina tidigare böcker, utan ett ämne som jag (Lena) istället berört lite här och där. Så nu var det dags att samla ihop alla erfarenheter och ...
  • Hitta inaktiva twittrareHitta inaktiva twittrare Förra veckan städade vi Facebook och nu tänkte vi visa hur du städar bland de du följer på Twitter. Antagligen följer du en del personer som inte längre twittrar och det kan ju kännas onödigt. Tjänsten unTweeps erbjuder en enkel lösning på detta. Logga in med ditt användarnamn och ...
  • Make digital, do social – tankar om framtidens sociala medierMake digital, do social – tankar om framtidens sociala medier På torsdag ska jag delta i Superspanarna på Stockholm Media Week. Sitter och försöker samla ihop tankarna runt ”framtidens sociala medier” och inser att det är kanske nu som vi slutligen kommit till en tid...
  • Instagram för surfplattanInstagram för surfplattan Instagram växer så det knakar och blir allt populärare, inte minst i Sverige. Jag (Hanna) som är snudd på Instagram-beroende laddade hem appen till min surfplatta men insåg snabbt att appen inte är optimerad för det formatet. Appen täcker inte hela skärmen och bilderna är lite pixliga...
  • Att bemöta troll i sociala medierAtt bemöta troll i sociala medier En del företag, organisationer och frontfigurer råkar ut för dem i sina sociala medier, nättrollen. Då är det vara bra att vara förberedd. I guiden Kommentarer i sociala medier skriver jag om en enkel och användbar metod som jag kallar BUS. Nu har...
  • Sociala medier och digitala trender 2014: Anticipate, aggregate, allocateSociala medier och digitala trender 2014: Anticipate, aggregate, allocate Snart ett nytt år. Ett år fyllt av möjligheter men också utmaningar för digitala marknadsförare och kommunikatörer. Jag har försökt att, i samband med att jag och Sarah bygger en ny version av vår trendföreläsning, samla ihop lite ...
  • Vad marknadsförare behöver tänka på runt Facebooks förändring av algoritmenVad marknadsförare behöver tänka på runt Facebooks förändring av algoritmen Facebooks förändring av algoritmen slog ner som en bomb i mediarapporteringen för någon vecka sedan. Efter att röken lagt sig lite kan de flesta notera att det kommer innebära stora förändringar men är en logisk fortsättning på den väg som Facebook valt sedan något år: att se ...
  • Ny talbokNy talbok Myndigheten för tillgängliga medier, MTM, har regeringens uppdrag att se till att personer med läsnedsättning får tillgång till de böcker de behöver på ett sätt som passar dem. Nu har MTM valt att göra Kreafons bok Marknadsföring och Kommunikation i Sociala ...

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>