Hållbar kommunikation i sociala medier

Image forelasning_2.png

I dagarna två har Vattenstämman gått av stapeln på Svenska Mässan i ett härligt soligt Göteborg. Jag (Lena) hade nöjet att föreläsa för ett gäng vetgiriga kommunikatörer. Rubriken på min föreläsning var ”Hållbara budskap i sociala medier” och jag pratade kring hur man får till en fungerande…

Läs hela inlägget: Hållbar kommunikation i sociala medier

Relaterade nyheter

  • Smarta knep för ett bättre instagrammandeSmarta knep för ett bättre instagrammande I torsdags hade vi premiär för kursen Bilder & Likes – och vilka dagar vi har haft :) Jag (Lena) är grymt imponerad av alla kursdeltagare! På torsdagen mötte jag en ganska tystlåten och försynt grupp. I fredags eftermiddag sa jag ”på återseende” till en ...
  • Döda länkar – hur vi håller på att utarma nutidshistorienDöda länkar – hur vi håller på att utarma nutidshistorien När jag skrev min D-uppsats hade jag nästan 200 referenser. Min professor suckade roat och min opponent hatade mig. Att lära sig Oxford-systemet för att skriva fotnoter och referenser var en konst och mycket viktigt för ...
  • #mpskylten och #valfie – när man inte gör konsekvensanalys#mpskylten och #valfie – när man inte gör konsekvensanalys Det har varit lite dåligt med nya snackisar runt Almedalen (läs gärna också min översikt över hur man kan följa det som händer). Dock är det två kampanjer, den ena väldigt genomtänkt och den andra som ...
  • Använd årsredovisningen i employer branding kommunikationenAnvänd årsredovisningen i employer branding kommunikationen Idag har jag och min kollega Tommie Cau talat på Hallvarsson & Halvarssons Årsredovisningsseminarium. Vi pratade om hur man kan växa värdet av årsredovisningen och hur man når fram till en målgrupp som man kanske inte i ...
  • Fem goda skäl att twittraFem goda skäl att twittra Snart är det dags för årets sista twitterkurser – 28 november i Göteborg och 1 december i Stockholm. Men varför ska man egentligen twittra? Till vilken nytta? Det händer att jag (Lena) ställer de frågorna till företagsledare, marknadsförare, kommunikatörer och andra som jag intervjuar i samband med research...
  • Matnyttig dag om storytelling och sociala medierMatnyttig dag om storytelling och sociala medier Vilken härlig dag! På mysiga Café Flora i Ljungskile hade Turistrådet Västsverige och Lokalproducerat i Väst bjudit in caféägare till en dag med föreläsningar om sociala medier, kommunikation och storytelling. Fin miljö, glatt gäng och god mat! Jag (Lena) hade nöjet att föreläsa om Instagram, vilket är ...
  • Sociala medier i enmansföretagSociala medier i enmansföretag Fortsättning på föregående bloggpost Som jag (Lena) skrev tidigare har Sverige mer än en miljon småföretag. Enmansföretag är den enskilt största gruppen av företag i Sverige. Hela 73,9 % av landets företag är enmansföretag! Min erfarenhet är att många egenföretagare  har stor nytta av sociala...
  • Strategi, innehåll, sociala medier… Här är nya boken!Strategi, innehåll, sociala medier… Här är nya boken! Det är en väldigt speciell känsla att skicka iväg sin bok till tryckeriet. Skräckblandad förtjusning, spänning, lättnad… och, inte minst, stor glädje! Och nu har det hänt igen. Boken är på tryckeriet (provtryck på bilden) och på Kreafon väntar vi med spänning. Lite overkligt. Äntligen! Jag (Lena) har haft boken...

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>