Hemlösa i Göteborg delar bilder till fotoprojekt via Instagram

Image en-annan-bild-av-goteborg.jpg

Göteborgs Räddningsmission har i veckan lanserat ett fotoprojekt som är en av de mer omfattande svenska kampanjerna som använder Instagram. I julkampanjen En annan bild av Göteborg vill Räddningsmissionen uppmärksamma utanförskap och social utsatthet i Göteborg. Därför samlar man in Instagram-bilder från …

Läs hela inlägget: Hemlösa i Göteborg delar bilder till fotoprojekt via Instagram

Relaterade nyheter

  • Toy i Instagram-tävling med sur eftersmakToy i Instagram-tävling med sur eftersmak Allt fler företag använder Instagram för att engagera sina kunder i olika tävlingar. Ett av de senaste exemplen är tuggummimärket Toy, som ägs av Cloetta, som skapat en tävling där de “hänger ut” liketörstare, dvs personer som fikar efter uppmärksamhet i sociala medier. ...
  • Så tog Coop tillbaka sitt kapade varumärke på InstagramSå tog Coop tillbaka sitt kapade varumärke på Instagram Jag har skrivit en del här på bloggen om falska konton på Instagram som lurat tusentals att de är kända varumärken som SAS, SF och Liseberg. En hel del av dessa falska konton finns kvar en lång tid efter att företagen uppmärksammats på deras existens. Som ...
  • Falska konton på Instagram lovar gratis årskort på LisebergFalska konton på Instagram lovar gratis årskort på Liseberg Den senaste veckan har jag bloggat en del om att svenska företag fått se sina varumärken kidnappade på Instagram av bedragare. En norsk kille låtsades vara SAS officiella konto på Instagram och lurade fler än 14.000 följare att de skulle få två...
  • Landskrona stad gör en @sweden på InstagramLandskrona stad gör en @sweden på Instagram Visit Swedens prisbelönta program “Curators of Sweden” med Twitter-kontot @sweden har inspirerat till många efterföljare runt om i världen där olika personer “lånar” kontot en vecka i taget. @WeAreAustralia och @CuratorsMexico är två exempel. Konceptet som kallas rotation curation ...
  • DN lurades av parodi-Zlatan på TwitterDN lurades av parodi-Zlatan på Twitter Många har blivit lurade av vad man trott var den riktige Zlatan Ibrahimovic på Twitter. Inte ens det konto som bekräftats av hans PR-byrå visade sig ha någon substans. Antingen var det aldrig Zlatans eller så orkade de bara inte fortsätta uppdatera. @Ibra_official har inte ...
  • Är svenskarna inte redo för sponsrade tweets?Är svenskarna inte redo för sponsrade tweets? Med tanke på hur kommersiella många av de mest populära bloggarna är idag, så kan det vara svårt att tro att det var lite fult att ha annonser på sin blogg när bloggen slog igenom runt 2004-05. Man skulle vara en oberoende röst ...
  • Facebook och Twitter har blivit konsumentmakt på steroiderFacebook och Twitter har blivit konsumentmakt på steroider En allt större del av vår informationsinhämtning sker idag via digitala medier. Det är en stor möjlighet men det har också gjort företag mer sårbara. En negativ historia som sprids på nätet kan göra avsevärd skada på varumärket och företagets anseende. Och mycket tyder...
  • Gästblogg: När särskrivningarna blev viralaGästblogg: När särskrivningarna blev virala Följande är en gästpostning av Lotta Olin Persson (@lottaop) som i veckan råkade dra igång en rejäl viral spridning med en bild. På slutet har jag gjort ett försök att se räckvidd för detta och diskuterat den virala aspekten. ...

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>