Hur hantera drev och trollningar

Image ros-marie_630-1.jpg

Hej Rose-Marie! Du är kommunikationsstrateg i Flens kommun och medverkar på årets kunskapsdag Attraktiv kommun. Vad jobbar du med till vardags? – Jag arbetar företrädesvis med att utveckla kommunens kommunikation i digitala kommunikationskanaler men jag är också en operativ kommunikatör som gör allt som ingår …

Läs hela inlägget: Hur hantera drev och trollningar

Relaterade nyheter

  • ”Från grå och trist till personlig tonalitet som vågar sticka ut.””Från grå och trist till personlig tonalitet som vågar sticka ut.” Hej Pernilla! Du är strateg för sociala medier på Västtrafik och medverkar på Kreafons kunskapsdag Attraktiv kommun. Vad jobbar du med till vardags? – Jag börjar mina dagar med att läsa mail på tåget in till jobbet. Vanligtvis är det ganska lugnt men det kan också ha hänt...
  • En bok blir tillEn bok blir till Den har funnits i huvudet ett ganska bra tag och sedan i våras arbetar jag (Lena) med en fortsättningsbok till boken Marknadsföring och Kommunikation i Sociala Medier. Redan i höstas fanns en arbetstitel, men den fick faktiskt stryka på foten eftersom den inte ...
  • ”Vi har lyft vår sida på Linkedin””Vi har lyft vår sida på Linkedin” Hej Kim! Du är kommunikationsstrateg på Partille kommun och medverkar på Kreafon kunskapsdag Attraktiv kommun. Vad jobbar du med? – Jag ansvarar främst för utbildningsförvaltningens externa kommunikation, men också för samordning av större kommunikationsprojekt i kommunen. Dagarna kan fyllas med allt ifrån att uppdatera webbplatsen, skriva ...
  • GDPR-hysteri och personer på bild i sociala medierGDPR-hysteri och personer på bild i sociala medier Nu är jag ju inte jurist, men i den GDPR-hets (-skräck?) som råder kan jag inte låta bli att fundera lite. På sina håll verkar det vanligt att blanda ihop dataskyddslagar och marknadsföringslagar. Visst, de går väl in i varandra, men ändå. Till exempel ...
  • Fem goda skäl att twittraFem goda skäl att twittra Snart är det dags för årets sista twitterkurser – 28 november i Göteborg och 1 december i Stockholm. Men varför ska man egentligen twittra? Till vilken nytta? Det händer att jag (Lena) ställer de frågorna till företagsledare, marknadsförare, kommunikatörer och andra som jag intervjuar i samband med research...
  • Så får du saker gjort när sociala medier pockar på din uppmärksamhetSå får du saker gjort när sociala medier pockar på din uppmärksamhet Jag vet inte hur du fungerar, men själv har jag minst sagt en stark tendens att fastna i de sociala flödena så fort jag tar upp min mobil eller sätter mig vid en dator. Jag lever uppkopplad både i mitt jobb- ...
  • Bra att veta när du kommunicerar med ungaBra att veta när du kommunicerar med unga Hur hittar man som företag och organisation rätt i sin kommunikation med unga? Det är en fråga vi får titt som tätt på Kreafon. För en tid sedan träffade jag (Elin) fyra gymnasieungdomar och diskuterade frågor som: Vad gillas? Och vad uppfattas ...
  • Meerkat-buzzen visar på utveckling av superlive och engångsmedierMeerkat-buzzen visar på utveckling av superlive och engångsmedier Årets SXSW har ännu en app som buzzas. Men enligt flera är höjden på vad folk pratar om och storleken (högljudheten) i paritet med den som skedde när Twitter kom till festivalen (som ju då ...

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>