Kommunikatörer är bra. Alla tillsammans är bäst!

Image forelasning_linkedin.png

Employer branding, employee branding, arbetsgivarvarumärke… Kärt barn har många namn! Häromdagen föreläste jag om Linkedin och arbetsgivarvarumärket. Därefter ägnades dagen åt en givande workshop. Alltid lika kul att träffa vetgiriga människor! Efter dagens slut hade flera nya linkedinprofiler skapats, och det …

Läs hela inlägget: Kommunikatörer är bra. Alla tillsammans är bäst!

Relaterade nyheter

  • Använd årsredovisningen i employer branding kommunikationenAnvänd årsredovisningen i employer branding kommunikationen Idag har jag och min kollega Tommie Cau talat på Hallvarsson & Halvarssons Årsredovisningsseminarium. Vi pratade om hur man kan växa värdet av årsredovisningen och hur man når fram till en målgrupp som man kanske inte i ...
  • Arbetsgivarvarumärket & rekrytering i sociala medierArbetsgivarvarumärket & rekrytering i sociala medier Snart är det dags för nästa upplaga av kursen Arbetsgivarvarumärket & rekrytering i sociala medier. Den vänder sig till alla som jobbar med HR och rekryteringskommunikation, på ett företag eller i en offentlig verksamhet. Enkelt förklarat handlar kursen om ”digital employer branding”, att använda sociala medier för att stärka ...
  • 5 goda anledningar att använda Linkedin5 goda anledningar att använda Linkedin Det är inte ofta jag håller inspirationsföreläsning. Jag har oftare längre workshops och utbildningar, på minst en halvdag. Men ibland händer det. Det är en utmaning att hålla sig inom en timme, men det går! :) På sistone har jag fått möjlighet att träffa konsult- och ...
  • Tema företagsblogg del 6: internkommunikation och employer brandingTema företagsblogg del 6: internkommunikation och employer branding Har du funderat på varför dina medarbetare, eller potentiella medarbetare, vill jobba på just ditt företag? Varför vill du arbeta där, och med du gör? Alternativt: varför har du startat det företag du driver? Har...
  • Kundservice i sociala medier – hur svårt kan det vara?Kundservice i sociala medier – hur svårt kan det vara? Häromdagen råkade jag på en post på Linkedin. Den handlade om kundservice i sociala medier. Eller rättare sagt om bristen på kundservice. Den handlade om företag som ger svar i form av meningslösa standardsvar eller har omständliga rutiner för reklamationer ...
  • Sociala medier handlar inte om sociala medierSociala medier handlar inte om sociala medier Idag har jag haft workshops kring sociala medier, som en del av ett större arbete som ska mynna ut i en strategi för sociala medier. Diskussionerna blev många och intressanta. Det är inte bara branscher och produkter man behöver ha koll på, utan även hur en organisation ...
  • Följa/follow på Linkedin, utan att vara kontaktFölja/follow på Linkedin, utan att vara kontakt Här kommer en fortsättning på den förra bloggposten om att skicka en bra kontaktförfrågan till någon du vill ha kontakt med på Linkedin. Men du vet väl att du kan följa en person utan att behöva vara ”kontakt” med personen? Till exempel kanske du vill följa vad en ...
  • ”Vi har lyft vår sida på Linkedin””Vi har lyft vår sida på Linkedin” Hej Kim! Du är kommunikationsstrateg på Partille kommun och medverkar på Kreafon kunskapsdag Attraktiv kommun. Vad jobbar du med? – Jag ansvarar främst för utbildningsförvaltningens externa kommunikation, men också för samordning av större kommunikationsprojekt i kommunen. Dagarna kan fyllas med allt ifrån att uppdatera webbplatsen, skriva ...

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>