Kundservice i sociala medier – hur svårt kan det vara?

Image kundservice_socialamedier.png

Häromdagen råkade jag på en post på Linkedin. Den handlade om kundservice i sociala medier. Eller rättare sagt om bristen på kundservice. Den handlade om företag som ger svar i form av meningslösa standardsvar eller har omständliga rutiner för reklamationer …

Läs hela inlägget: Kundservice i sociala medier – hur svårt kan det vara?

Relaterade nyheter

  • ”Vi har lyft vår sida på Linkedin””Vi har lyft vår sida på Linkedin” Hej Kim! Du är kommunikationsstrateg på Partille kommun och medverkar på Kreafon kunskapsdag Attraktiv kommun. Vad jobbar du med? – Jag ansvarar främst för utbildningsförvaltningens externa kommunikation, men också för samordning av större kommunikationsprojekt i kommunen. Dagarna kan fyllas med allt ifrån att uppdatera webbplatsen, skriva ...
  • Därför behöver du ha koll på LinkedInDärför behöver du ha koll på LinkedIn LinkedIn beskrivs ibland som ett ”Facebook fast för arbetet”. Fast det är egentligen lite missvisande. Visste du till exempel att LinkedIn funnits längre än vad Facebook har? Och visste du att Sverige är ett av de största länderna på LinkedIn, om ...
  • Efterlängtad kurs!Efterlängtad kurs! Vi får många förfrågningar om en kurs som behandlar hur man drar nytta av Linkedin på bästa sätt. Och vilka är vi att inte möta efterfrågan? :) Många är inkörda på Facebook och har denna kanal som kunskapsbas när de skapar sin sida...
  • Kommunikatörer är bra. Alla tillsammans är bäst!Kommunikatörer är bra. Alla tillsammans är bäst! Employer branding, employee branding, arbetsgivarvarumärke… Kärt barn har många namn! Häromdagen föreläste jag om Linkedin och arbetsgivarvarumärket. Därefter ägnades dagen åt en givande workshop. Alltid lika kul att träffa vetgiriga människor! Efter dagens slut hade flera nya linkedinprofiler skapats, och det ...
  • 5 goda anledningar att använda Linkedin5 goda anledningar att använda Linkedin Det är inte ofta jag håller inspirationsföreläsning. Jag har oftare längre workshops och utbildningar, på minst en halvdag. Men ibland händer det. Det är en utmaning att hålla sig inom en timme, men det går! :) På sistone har jag fått möjlighet att träffa konsult- och ...
  • Rykande färsk rapport!Rykande färsk rapport! A video posted by Kreafon kommunikation (@kreafon) on Apr 18, 2016 at 1:35am PDT Nu är Sveriges största rapport om sociala medier i alla landets kommuner, Digitalt, Socialt, Kommunalt, färdig och vi är naturligtvis omåttligt stolta! Imorgon, den 22 april, släpps den på kunskapsdagen Kommunkommunikatören 2016, vi ses ...
  • Lunchlåda med fokus på LinkedInLunchlåda med fokus på LinkedIn Imorgon (onsdag) håller vi lunchföreläsning om LinkedIn här på kontoret i Göteborg. Under en och en halvtimme förser vi dig med kunskap, inspiration och tips. Allt detta medan du äter lunch. Morgondagens tema är Så drar du nytt av LinkedIn, som företag och i din yrkesroll. Vi ...
  • Twittercensus 2014 visar på ett antal ”Twitter”Twittercensus 2014 visar på ett antal ”Twitter” Att lägga länken till sin plats i Twittercensus-grafen är en sorts extrem-nördig form av selfie. Twitter fyller åtta år på fredag och om någon månad fyller @deeped sju år på Twitter. Twitter är för ...

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>