Kundservice i sociala medier – hur svårt kan det vara?

Image kundservice_socialamedier.png

Häromdagen råkade jag på en post på Linkedin. Den handlade om kundservice i sociala medier. Eller rättare sagt om bristen på kundservice. Den handlade om företag som ger svar i form av meningslösa standardsvar eller har omständliga rutiner för reklamationer …

Läs hela inlägget: Kundservice i sociala medier – hur svårt kan det vara?

Relaterade nyheter

  • Därför behöver du ha koll på LinkedInDärför behöver du ha koll på LinkedIn LinkedIn beskrivs ibland som ett ”Facebook fast för arbetet”. Fast det är egentligen lite missvisande. Visste du till exempel att LinkedIn funnits längre än vad Facebook har? Och visste du att Sverige är ett av de största länderna på LinkedIn, om ...
  • Efterlängtad kurs!Efterlängtad kurs! Vi får många förfrågningar om en kurs som behandlar hur man drar nytta av Linkedin på bästa sätt. Och vilka är vi att inte möta efterfrågan? :) Många är inkörda på Facebook och har denna kanal som kunskapsbas när de skapar sin sida...
  • Kommunikatörer är bra. Alla tillsammans är bäst!Kommunikatörer är bra. Alla tillsammans är bäst! Employer branding, employee branding, arbetsgivarvarumärke… Kärt barn har många namn! Häromdagen föreläste jag om Linkedin och arbetsgivarvarumärket. Därefter ägnades dagen åt en givande workshop. Alltid lika kul att träffa vetgiriga människor! Efter dagens slut hade flera nya linkedinprofiler skapats, och det ...
  • Lunchlåda med fokus på LinkedInLunchlåda med fokus på LinkedIn Imorgon (onsdag) håller vi lunchföreläsning om LinkedIn här på kontoret i Göteborg. Under en och en halvtimme förser vi dig med kunskap, inspiration och tips. Allt detta medan du äter lunch. Morgondagens tema är Så drar du nytt av LinkedIn, som företag och i din yrkesroll. Vi ...
  • Rykande färsk rapport!Rykande färsk rapport! A video posted by Kreafon kommunikation (@kreafon) on Apr 18, 2016 at 1:35am PDT Nu är Sveriges största rapport om sociala medier i alla landets kommuner, Digitalt, Socialt, Kommunalt, färdig och vi är naturligtvis omåttligt stolta! Imorgon, den 22 april, släpps den på kunskapsdagen Kommunkommunikatören 2016, vi ses ...
  • Twittercensus 2014 visar på ett antal ”Twitter”Twittercensus 2014 visar på ett antal ”Twitter” Att lägga länken till sin plats i Twittercensus-grafen är en sorts extrem-nördig form av selfie. Twitter fyller åtta år på fredag och om någon månad fyller @deeped sju år på Twitter. Twitter är för ...
  • Sociala medier och rekryteringSociala medier och rekrytering På sistone har jag fått många frågor kring rekrytering i sociala medier. Alltså, hur man når ut till potentiella medarbetare genom att använda sociala medier som t.ex Facebook, Linkedin och Instagram. Hur gör man? Vad kostar det? Vilka tjänster ska man använda? Självklart ser behoven...
  • Lunchlåda: Så drar du nytta av LinkedInLunchlåda: Så drar du nytta av LinkedIn Den fjärde mars är det dags för årets första lunchlåda. Lunchlådan är ett koncept vi på Kreafon startade i slutet på förra året och upplägget är enkelt: du äter din lunch och vi förser dig med idéer, information och inspiration inom PR, varumärkesarbete och sociala medier. Temat för lunchlådan...

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>