Lunchlåda om ett Facebook i förändring

Image lunchlada1april.jpg

Vi har både pratat och skrivit mycket om alla de förändringar som sker på Facebook just nu. Senast i förra veckan skrev vi inlägg om Facebook Business Manager och den nya ”call to action”-knappen. Sedan en ganska lång tid tillbaka har vi pratat…

Läs hela inlägget: Lunchlåda om ett Facebook i förändring

Relaterade nyheter

  • Vad är Facebook Business Manager?Vad är Facebook Business Manager? Vi får många frågor om Facebook Business Manager och tänkte reda ut några vanliga frågetecken kring tjänsten. Kostar den något, borde man byta till den och hur skiljer den sig från det vi har idag? Facebook Business Manager är en kostnadsfri ...
  • 7 nyheter för event på Facebook7 nyheter för event på Facebook Sajten Mashable har gjort en intervju med Facebooks Event Product Manager Aditya Koolwal som då avslöjade några av de förändringar som kommer ske vad gäller event på Facebook framöver. Nedan har vi listat de sju förändringar som är på gång. Fler event i ditt nyhetsflöde Redan nu ...
  • Call to Action – Nya möjligheter på FacebookCall to Action – Nya möjligheter på Facebook Har ni sett den nya lilla knappen på Facebook? ”Call to action”-knappen som Facebook så fint kallar den. Den finns precis till vänster om gilla-knappen på omslagsfotot på din företagssida (se bilden ovan). Denna lilla knapp kan...
  • Nya tider för sälj och marknadsföring B2BNya tider för sälj och marknadsföring B2B Vi är mitt upp i en väldigt spännande tid vad gäller marknadsföring! Nya medier och kanaler förändrar de tidigare sanningarna och förutsättningarna. Kanske är konsumentföretag de som känner av det först, men även för business to business-företag ser förutsättningarna...
  • ”Vi når bredare på Twitter än Facebook””Vi når bredare på Twitter än Facebook” I förra veckan hade jag (Hanna) glädjen att få sitta ner och prata om Twitter med Anette Fogelqvist, kurs- och kommunikationsansvarig på Drivhuset i Göteborg. I våras gick Anette vår twitterkurs och sedan dess har de arbetat för att hitta rätt innehåll, ton och en strategi för...
  • Låt inte sociala medier bli en dyr tidstjuvLåt inte sociala medier bli en dyr tidstjuv Häromdagen utmanades jag (Lena) av en vän och kollega som helt enkelt undrade: Hur blir det business i sociala medier? Det finns många svar på den frågan. Både bra och dåliga! Personligen är jag smått allergisk mot buzzwords och standardsvar. Dessutom gäller inte gårdagens svar idag. Mycket har ...
  • Vilket gensvar!Vilket gensvar! Knappt två veckor har gått sedan vi lade upp vår webbenkät om kommunen i sociala medier och redan har rekordmånga bidragit! Kul med så många engagerade kommunikatörer :) Redan nu kan vi se tydliga tendenser i svaren, och det ska bli kul att avslöja mer om detta i den ...
  • Video om sociala medier på arbetstid mm.Video om sociala medier på arbetstid mm. Här är en intressant video hur människor håller kontakt med vänner och familj hela dagen lång. Något som har helt naturligt för 150 år sedan då vi inte skiljde på privat- och arbetsliv på samma sätt som nu.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>