Mera kundservice i sociala medier

Image kundservice_socialamedier-1.png

Apropå kundservice i sociala medier. I senaste numret av tidningen Driva Eget finns en intervju med mig där jag pratar om att bemöta kommentarer i sociala medier. In och läs! :) Foto: Skärmdump Driva Eget

Läs hela inlägget: Mera kundservice i sociala medier

Relaterade nyheter

  • ”Om webben är öppen, varför måste det sociala vara stängt?””Om webben är öppen, varför måste det sociala vara stängt?” Är vi dömda till en social tillvaro innanför väggarna på de sociala medier vi använder? Just nu pågår kampen om ett fritt internet på flera fronter. Jag har begått blogginlägg igen på min nya blogg hos Di Digital. Läs om IndieWeb och försöket att skapa oberoende...
  • Vi ses väl på Instagram?Vi ses väl på Instagram? Framöver blir det ännu mer fart på vårt instagramkonto! Du hänger väl med? Vi bjuder på en blandning av tips, inspiration, infografik och statistik. Om PR, sociala medier, varumärke och mycket annat. Vi ses! Foto: Kreafon
  • Gul glögg och doft av nytryckt bokGul glögg och doft av nytryckt bok Trevligheter på kontoret igår när vi firade boksläppet med gul glögg i orange muggar! Boken Innehållsstrategi för Sociala Medier är en fortsättning på Marknadsföring och Kommunikation i Sociala Medier. Foto: Kreafon
  • PR-tips för kultur, nöje och turism #1PR-tips för kultur, nöje och turism #1 Jag (Anders) missar ofta konserter och evenemang som jag hör talas om först när det är för sent. Och det är jag knappast ensam om. Som vi skrivit om tidigare, så finns det ett stort behov av att få information om evenemang när kultur- och lokaljournalistik skärs ner på ...
  • Digital kundservice finns inteDigital kundservice finns inte Hur vill man att en kund ska bete sig när hen vill ha kontakt med företaget? ”Jo, först vill vi att kunden spenderar tjugo minuter på vår webb för att sedan inse att det inte finns några svar där. Sedan tycker vi att det är rimligt att kunden ägnar ytterligare...
  • ”Jag finns inte på sociala medier” sa chefen”Jag finns inte på sociala medier” sa chefen Det händer så ofta. Chefer och ledare som i ena ögonblicket hävdar hur viktigt det är med framtid, digitalisering, innovativt tänkande och utveckling. För att strax därefter ge uttryck för något eller alla av följande: Stolthet över att inte ”finnas på sociala medier” Skylla samhällsproblem...
  • Twitterfavoriter och näringslivets sociala medieanvändning – söndagssnabbisarTwitterfavoriter och näringslivets sociala medieanvändning – söndagssnabbisar Favoriter på Twitter är något som diskuteras med jämna mellanrum. Jag skrev om det tidigare. Nu har några forskare gjort en mindre undersökning (606 twittrare har tillfrågats vilket ska jämföras med de 255 miljoner månatliga aktiva twittrare som finns i världen) ...
  • Mer om Facebooks förändringarMer om Facebooks förändringar Efter vårt inlägg om Facebooks förändringar för sidor fick vi några frågor om vad det innebär för användaren. Där finns många förbättringar. I grund och botten vill Facebook få oss att trivas bättre, genom att få mindre irrelevant innehåll, mer kontroll över vem som ser vad, och tydligare...

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>