Personliga varumärken i blåsväder

Image varumarke_fortroende.png

Det har varit extra livligt i sociala medier de senaste dagarna, och även de som inte använder sociala medier har nog inte kunnat undgå hashtaggen #metoo. Både en och annan kändis har varit på tapeten. Yrkesskadad som jag är kan jag inte låta bli att tänka ”varumärke”…

Läs hela inlägget: Personliga varumärken i blåsväder

Relaterade nyheter

  • Yo! eller om hur man jobbar med influence marketingYo! eller om hur man jobbar med influence marketing Appen Yo har de senaste dagarna varit på allas skärmar, om inte direkt så indirekt genom att människor pratat om den, skrattat åt den och använt det minst sagt obsoleta uttrycket även i andra plattformar. Det som är intressant ...
  • Sociala medierevolutionen och du?Sociala medierevolutionen och du? Av flera anledningar har jag haft anledning att fundera över sociala medier 2015. Det positiva i att de verkligen nu blir mainstream, att de blir en del av människors mediavardag och inte minst deras sociala vardag. Mer om ...
  • ”En helt vanlig telefon funkar hur bra som helst!””En helt vanlig telefon funkar hur bra som helst!” Känner man bara till de rätta knepen så går det utomordentligt bra att fota med mobilen och skapa proffsigt bildmaterial. Inte övertygad? Ta gärna en titt på instagramkontot Adelaster Food Textures! ”Jag fotograferar nästan bara utomhus, för ljusets skull. Med en helt vanlig telefon, det funkar...
  • Nosa på sociala medier – perfekt julklappNosa på sociala medier – perfekt julklapp Varför inte låta medarbetarna nosa lite på sociala medier över jul? :) Du har väl inte missat att det är extra bra priser på boken Sociala medier – En Lathund nu? Perfekt julklapp och en bra nybörjarbok. Foto: Kreafon
  • Sociala medier handlar inte om sociala medierSociala medier handlar inte om sociala medier Idag har jag haft workshops kring sociala medier, som en del av ett större arbete som ska mynna ut i en strategi för sociala medier. Diskussionerna blev många och intressanta. Det är inte bara branscher och produkter man behöver ha koll på, utan även hur en organisation ...
  • Snapchat är inte en försvinnande kanal längreSnapchat är inte en försvinnande kanal längre Snapchat är idag på väg att bli en av de för marknadsförare större sociala medierna. Så om ni vill ha ett svar på vad som är next big thing vågar jag säga att det är Snapchat (med Vine som...
  • Digital kundservice och merförsäljningDigital kundservice och merförsäljning Idag har jag workshoppat med ett glatt gäng företagare inom turismbranschen, eller upplevelseindustrin kanske är ett bättre ord. Besöksnäringen. Kärt barn har många namn! På plats fanns företag(are) som driver hotell, slott, konferensanläggningar, äventyrsföretag, matvandringar och annat spännande. I gruppen deltog även turistinformatörer och...
  • Konsten att kommunicera med allmänheten i sociala medierKonsten att kommunicera med allmänheten i sociala medier I fredags pratade jag (Lena) om utmaningar och möjligheter för kommuner på Facebook och i andra sociala medier. Det jag pratade om gäller även myndigheter och andra offentliga verksamheter. Jag har arbetat med kommunikation i mer än 15 år. Lika länge har jag ...

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>