PR och sociala medier

Image prochsocialamedier.jpg

Vår PR-utbildning, Praktisk PR, innehåller en hel del om sociala medier, eftersom de får en allt större betydelse i PR-arbetet. Idag finns många möjligheter för den som vill arbeta med PR för att få publicitet, väcka intresse kring en viss fråga …

Läs hela inlägget: PR och sociala medier

Relaterade nyheter

  • PR-tips för kultur, nöje och turism. #2PR-tips för kultur, nöje och turism. #2 Tre snabba tips för dig som jobbar med kultur och nöjen och vill bli bättre på PR. Se även tidigare inlägg och även vår kurs PR Kultur & nöjen. 4. Försök att synas i nya sammanhang för att bredda er publik. Det är lätt att vara hemmablind och gå...
  • Förankra arbetet med sociala medier i ledningenFörankra arbetet med sociala medier i ledningen Mats Ericson arbetar som utvecklingsstrateg inom kommunikation på socialförvaltningen i Varbergs kommun. Han gör allt från strategiskt till operativt arbete, från hemsida till sociala medier och PR. Som så många andra kommunikatörer bär han ensam ansvaret för såväl den interna som externa kommunikationen. I våras gick Mats vår ...
  • Störst av allt är varumärket – men sociala medier är inte så dumt det hellerStörst av allt är varumärket – men sociala medier är inte så dumt det heller Många företag och organisationer vill digitalisera sin kommunikation och anpassa sin marknadsföring till digitala kanaler. Var finns kunderna? Hur når vi ut? Vilken är den bästa kanalen? Hur får vi fler följare och gillare i sociala medier? En del har...
  • 3 myter och missförstånd om sociala medier #13 myter och missförstånd om sociala medier #1 Jag har upptäckt att det finns många ”sanningar” om sociala medier. De behöver inte alls vara sanna! :) Här är några exempel. ”Linkedin är bara för rekrytering. Därför ska HR ha hand om vår Linkedin-sida.” Nja. Visst kan Linkedin vara en bra kanal i syfte att ...
  • PR-tips för kultur, nöje och turism #3PR-tips för kultur, nöje och turism #3 Tre snabba tips för dig som jobbar med kultur och nöjen och vill bli bättre på PR. Se även tidigare inlägg här i bloggen. Om du vill veta ännu mer, så håller vi kursen a href=”http://www.kreafon.se/utbildning/pr-kultur-nojen/”>PR Kultur ...
  • 7% av företag lägger pengar på sociala medier7% av företag lägger pengar på sociala medier En artikel i Dagens Media som bygger på en undersökning från Informationsföreninen har rubriken "Endast 7 procent lägger pengar på sociala medier". Artikeln visar att totalsumman som svenska företag lägger på information och PR har minskat med 10% jämfört med 2009. För det första är 7% en inte allt för förvånande siffra med tanke på att de flesta företag inte hunnit ta tills sig hur de ska hantera den relativt nya tekniken (nya ur ett organisations- och affärsperspektiv). Sen kan […]
  • Uppmärksamhetssamhället, sociala medier och influencersUppmärksamhetssamhället, sociala medier och influencers Boken är inte särskilt ny, och inte fenomenet heller. Men boken Uppmärksamhetssamhället av forskaren Nanna Gillberg är både rolig och klart intressant för den som vill få en djupare förståelse av vår samtid och det som händer i sociala medier och andra digitala ...
  • Så når du en yngre publik i sociala medierSå når du en yngre publik i sociala medier Det surras en hel del om content marketing och innehållsmarknadsföring i kommunikationsbranschen just nu. Att intresset är stort märkte vi inte minst på vår senaste kurs Content marketing – innehållsstrategi för sociala medier. Och visst är innehållet viktigt! Den här bloggposten är den tredje i en...

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>