PR-tips för kultur, nöje och turism #1

Image 187891963_630px.jpg

Jag (Anders) missar ofta konserter och evenemang som jag hör talas om först när det är för sent. Och det är jag knappast ensam om. Som vi skrivit om tidigare, så finns det ett stort behov av att få information om evenemang när kultur- och lokaljournalistik skärs ner på …

Läs hela inlägget: PR-tips för kultur, nöje och turism #1

Relaterade nyheter

  • När alla företag finns på Facebook #1När alla företag finns på Facebook #1 För några år sedan föreläste jag (Lena) om sociala medier i Falkenberg. Det här var när sociala medier var ett ganska nytt fenomen för företag. I publiken satt representanter för företag inom bland annat turism, och långt ifrån alla var...
  • Lyckad kunskapsdag på VärldskulturmuseetLyckad kunskapsdag på Världskulturmuseet För andra året i rad höll vi kunskapsdag på Världskulturmuseet. Och vilken dag det blev! Roligt att se så många kommuner representerade och glädjande att höra sorlet under diskussionsövningarna. Anders från Kreafon berättade om rapporten Kommunen på Facebook och gav tips och råd utifrån webbenkäter och intervjuer ...
  • Måste kommunen lista sina sociala medier på sin hemsida?Måste kommunen lista sina sociala medier på sin hemsida? Det är framför allt två dokument som fungerar som vägvisare för kommuners användning av sociala medier idag: Sveriges Kommuner och Landstings riktlinjer (april, 2010)  och ”Myndigheters användning av sociala medier” från E-delegationen (december, 2010) På Kreafons kunskapsdag berättade Anders om arbetet bakom rapporten Kommunen på Facebook. En...
  • Om Facebook – råtexten till InternetworldartikelnOm Facebook – råtexten till Internetworldartikeln Vi fick möjligheten att prata och skriva lite om vad vi tror om framtidens Facebook – och vad det som sker just nu innebär för företag och medier. Artikeln finns på Internetworld – första delen av tre, ...
  • Polisarbete i sociala medierPolisarbete i sociala medier Beroende på vem man är och vad man arbetar med innebär sociala medier möjligheter och utmaningar. Polisen använder sociala medier för dialog med omvärlden. Med hjälp av Facebook, Twitter och Instagram berättar om sin vardag, ger information och svarar på frågor. Men sociala medier kan också användas i ...
  • Har ditt Facebook blivit tråkigt? Lätt fixat!Har ditt Facebook blivit tråkigt? Lätt fixat! Tillhör du dem som tycker att ditt Facebook blivit tråkigt, med bara tråkig reklam och trötta uppdateringar från någon avlägsen släkting? Lugn! Det är lätt fixat. Så här gör du för att få information och nyheter från sidor du gillat: Gå till sidan du gillar...
  • En ännu bättre kurs i sociala medierEn ännu bättre kurs i sociala medier När vi höll våra första kurser i sociala medier var vi nästan först i Sverige, och relativt ensamma. Snart 10 år sedan! :) Idag finns en uppsjö av sociala medier-utbildningar, och jag tänker att det nog måste vara svårt att veta vilken man ...
  • Lunchlåda: Så drar du nytta av LinkedInLunchlåda: Så drar du nytta av LinkedIn Den fjärde mars är det dags för årets första lunchlåda. Lunchlådan är ett koncept vi på Kreafon startade i slutet på förra året och upplägget är enkelt: du äter din lunch och vi förser dig med idéer, information och inspiration inom PR, varumärkesarbete och sociala medier. Temat för lunchlådan...

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>