Rörigt bland det rörliga – Periscope utmanar Meerkat

Meerkat tog världen (åtminstone den delen där online-geeks, sociala medie-nördar och startup-fanatiker lever i) med storm under SXSW vilket jag skrev om tidigare. Bara någon vecka efter att vi alla slängt oss över lurarna …

Läs hela inlägget: Rörigt bland det rörliga – Periscope utmanar Meerkat

Relaterade nyheter

  • Att bemöta negativa kommentarerAtt bemöta negativa kommentarer Vi lever i en digital värld där vad som verkar som små kommenterar kan få förödande effekter om de inte hanteras på rätt sätt. Vi syftar på negativa kommentarer publicerade på till exempel Facebook, blogg eller Twitter. Förr var en ...
  • Meerkat-buzzen visar på utveckling av superlive och engångsmedierMeerkat-buzzen visar på utveckling av superlive och engångsmedier Årets SXSW har ännu en app som buzzas. Men enligt flera är höjden på vad folk pratar om och storleken (högljudheten) i paritet med den som skedde när Twitter kom till festivalen (som ju då ...
  • Föreläsning i sociala medier – du kan aldrig gissa vad du fårFöreläsning i sociala medier – du kan aldrig gissa vad du får På bilden ovan syns några glada efter-sommarlovet-pigga studenter på Medieinstutet som vi hade förmånen att få träffa i förra veckan. Jag och Jennifer var där och pratade om vår bransch och hur den utvecklats sedan...
  • Föreläsning i sociala medier – du kan aldrig gissa vad du fårFöreläsning i sociala medier – du kan aldrig gissa vad du får På bilden ovan syns några glada efter-sommarlovet-pigga studenter på Medieinstutet som vi hade förmånen att få träffa i förra veckan. Jag och Jennifer var där och pratade om vår bransch och hur den utvecklats sedan vi började ta...
  • En tagg som lever #nyttjobbEn tagg som lever #nyttjobb I november 2009 upptäckte jag en kväll att mitt twitterflöde var fyllt av folk som antingen sökte jobb eller hade ett jobb erbjuda. Då ställde jag frågan om inte taggen #nyttjobb vore bra för att samla alla dessa efterlysningar. Här skrev ...
  • Mera kundservice i sociala medierMera kundservice i sociala medier Apropå kundservice i sociala medier. I senaste numret av tidningen Driva Eget finns en intervju med mig där jag pratar om att bemöta kommentarer i sociala medier. In och läs! :) Foto: Skärmdump Driva Eget
  • Hej höst och lite digital kom-ikapp!Hej höst och lite digital kom-ikapp! Nej Ledin, sommaren blev varken kort eller gick vilse i regnet. Liksom många andra arbetshemvändare verkar vittnar om, har också vi på byrån haft en bokstavligt talat strålande sommar. Gott om soltimmar har ju liksom den där robotförmågan...
  • Grattis till ännu en förlorad affärGrattis till ännu en förlorad affär De flesta webbplatsbesök kan räknas som helt eller delvis misslyckade. Besök där det som var tanken med besöket aldrig uppnåddes. Den här krönikan handlar om den ständigt pågående kampen mellan vad ditt företag önskar att besökaren ska göra och vad...

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>