Ryanair stoppar piloterna i sociala medier

Jag har aldrig flugit med Ryanair och jag har inga planer på att någonsin göra det. Jag tycker att företaget har en usel personalpolitik, sexistisk marknadsföring och en syn på sina kunder som går emot det mesta som jag står för. På Ryanair finns enligt uppgift inga fackföreningar…

Läs hela inlägget: Ryanair stoppar piloterna i sociala medier

Relaterade nyheter

  • Facebook och Twitter har blivit konsumentmakt på steroiderFacebook och Twitter har blivit konsumentmakt på steroider En allt större del av vår informationsinhämtning sker idag via digitala medier. Det är en stor möjlighet men det har också gjort företag mer sårbara. En negativ historia som sprids på nätet kan göra avsevärd skada på varumärket och företagets anseende. Och mycket tyder...
  • Presentation: Sociala medier vid marknadsföring av evenemangPresentation: Sociala medier vid marknadsföring av evenemang Den 17 januari pratade jag inför cirka 500 personer på eventet Sweden Live 2012 om hur sociala medier kan användas för marknadsföring av evenemang. Nedan kan ni se min presentation på Slideshare. Den innehåller ett stort antal exempel på hur musikfestivaler som Glastonbury, ...
  • Undvik Facebook-tävlingar som inte fungerar i mobilenUndvik Facebook-tävlingar som inte fungerar i mobilen Redan för ett knappt år sedan berättade Mark Zuckerberg att fler loggar in på Facebook via mobilen än via datorn. Det innebär bland annat att om du ska optimera Facebook-närvaron för någon form av uppkoppling så är det via mobilen. Men naturligtvis bör man utgå...
  • 25 svenska experter spår trender inom sociala medier 201325 svenska experter spår trender inom sociala medier 2013 Jag bad ett antal personer som är erkänt kunniga inom sociala medier att spå utvecklingen inför 2013. I följande presentation delar de med sig av sina tankar. Det rör till exempel integritetsfrågor, API:er, Facebooks dominanta ställning, lifelogging, content marketing, internet of things och andra “buzzwords&#...
  • Olika sätt att sälja jeans till män och kvinnorOlika sätt att sälja jeans till män och kvinnor KappAhl har en kampanj för jeans på sin webbsida. Marknadsföringen av jeansen skiljer sig en smula mellan män och kvinnor, eller vad säger ni? (klicka på bilden för större bild) Och varför finns det ingen rumpfilm för män? Relaterade inlägg:Infografik: Socialdemokraterna vs Moderaterna på TwitterPublicera citat ...
  • Så tog Coop tillbaka sitt kapade varumärke på InstagramSå tog Coop tillbaka sitt kapade varumärke på Instagram Jag har skrivit en del här på bloggen om falska konton på Instagram som lurat tusentals att de är kända varumärken som SAS, SF och Liseberg. En hel del av dessa falska konton finns kvar en lång tid efter att företagen uppmärksammats på deras existens. Som ...
  • Case: när mobilsajt och datorversion inte visar samma informationCase: när mobilsajt och datorversion inte visar samma information Enligt en studie som Google har genomfört så förflyttar sig 90% av nätanvändare mellan olika skärmar – mobiltelefon, surfplatta, dator – för att lösa en uppgift. Det är bland annat därför det är så viktigt att inte konstruera sajter utifrån en enda skärm, utan från ett multiskärm-perspektiv. Allt ...
  • Volvo i amerikansk Pinterest-kampanjVolvo i amerikansk Pinterest-kampanj Det är fortfarande ganska få varumärken som har genomfört kampanjer med hjälp av Pinterest. Modeföretag ligger som vanligt långt framme, men även bilproducenter har använt sig av Pinterest, som är stort inom livsstilssegmentet. Peugeot genomförde en kampanj tidigare i år där användare skulle ...

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>