Skriva i sociala medier  – gör det enkelt

Image kurs_socialamedier.png

En bonus med mitt jobb är att jag får möjlighet att träffa så vitt skilda företag och organisationer. Det är väldigt lärorikt! Bland annat kan jag konstatera att, vad man än sysslar med och oavsett bransch, så finns det stor risk att bli hemmablind. Till exempel är det…

Läs hela inlägget: Skriva i sociala medier  – gör det enkelt

Relaterade nyheter

  • Chefer och ledare i sociala medierChefer och ledare i sociala medier ”Jag hinner inte”, ”Det är inget för mig”, ”Sociala medier tillför inget i mitt jobb…” Jo! Det finns massor av nytta och nyttigheter att hämta i sociala medier, inte minst för chefer och ledare. Ändå får jag ofta höra både en och annan anledning...
  • Checka in på facebooksidaChecka in på facebooksida ”Hur gör jag så att det går att checka in på mitt företag på Facebook?” ”Vi har en företagssida på Facebook, men den går inte att checka in på. Kan man ändra på det?” ”Det finns massor av ...
  • När alla företag finns på Facebook #2När alla företag finns på Facebook #2 Fortsättning från föregående bloggpost  Ser man lite krasst på det hela skulle jag (Lena) vilja sammanfatta läget så här: Företag och organisationer tycker sig ha problem med att nå ut, skapa dialog och få uppmärksamhet. Människor stör sig på att det är för mycket reklam och ”störande innehåll” på...
  • En ännu bättre kurs i sociala medierEn ännu bättre kurs i sociala medier När vi höll våra första kurser i sociala medier var vi nästan först i Sverige, och relativt ensamma. Snart 10 år sedan! :) Idag finns en uppsjö av sociala medier-utbildningar, och jag tänker att det nog måste vara svårt att veta vilken man ...
  • Fem goda skäl att twittraFem goda skäl att twittra Snart är det dags för årets sista twitterkurser – 28 november i Göteborg och 1 december i Stockholm. Men varför ska man egentligen twittra? Till vilken nytta? Det händer att jag (Lena) ställer de frågorna till företagsledare, marknadsförare, kommunikatörer och andra som jag intervjuar i samband med research...
  • Så får du saker gjort när sociala medier pockar på din uppmärksamhetSå får du saker gjort när sociala medier pockar på din uppmärksamhet Jag vet inte hur du fungerar, men själv har jag minst sagt en stark tendens att fastna i de sociala flödena så fort jag tar upp min mobil eller sätter mig vid en dator. Jag lever uppkopplad både i mitt jobb- ...
  • Content marketing i all sin enkelhetContent marketing i all sin enkelhet Det pratas väldigt mycket om content marketing nuförtiden. På nätet finns tusentals tips, massor av experter och en hel del intressanta definitioner på vad ”content” egentligen är. Men hur gör man då? I praktiken. Hur går man från ord till handling? I teorin är det hela väldigt enkelt: Ha ett...
  • Trevlig kontaktförfrågan på LinkedinTrevlig kontaktförfrågan på Linkedin Vem connectar du på Linkedin? Vem accepterar du förfrågningar ifrån, och vem skickar du förfrågningar till? Det finns en massa svar på de frågorna. Det beror på vem man är, varför man använder Linkedin och så vidare. Inget är rätt eller fel, det...

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>