Smarta knep för ett bättre instagrammande

Image bilderolikes4.png

I torsdags hade vi premiär för kursen Bilder & Likes – och vilka dagar vi har haft :) Jag (Lena) är grymt imponerad av alla kursdeltagare! På torsdagen mötte jag en ganska tystlåten och försynt grupp. I fredags eftermiddag sa jag ”på återseende” till en …

Läs hela inlägget: Smarta knep för ett bättre instagrammande

Relaterade nyheter

  • Hållbar kommunikation i sociala medierHållbar kommunikation i sociala medier I dagarna två har Vattenstämman gått av stapeln på Svenska Mässan i ett härligt soligt Göteborg. Jag (Lena) hade nöjet att föreläsa för ett gäng vetgiriga kommunikatörer. Rubriken på min föreläsning var ”Hållbara budskap i sociala medier” och jag pratade kring hur man får till en fungerande...
  • Lena i Trender & NyttaLena i Trender & Nytta För en tid sedan intervjuades Lena för Telias nyhetsbrev Trender & Nytta om försäljning genom sociala medier. En aktuell amerikansk Gallupundersökning har nämligen visat att 6 av 10 inte tycker sociala medier påverkar deras köpbeslut. Lena är dock skeptisk till resultatet: ”Det är svårt att veta hur man ska tolka resultat ...
  • Använd årsredovisningen i employer branding kommunikationenAnvänd årsredovisningen i employer branding kommunikationen Idag har jag och min kollega Tommie Cau talat på Hallvarsson & Halvarssons Årsredovisningsseminarium. Vi pratade om hur man kan växa värdet av årsredovisningen och hur man når fram till en målgrupp som man kanske inte i ...
  • ”Twitter fungerar inte””Twitter fungerar inte” Ganska ofta träffar jag (Lena) personer som har provat att twittra och säger ”Twitter fungerar inte”. Jag liknar ibland Twitter vid ett rum fullt med människor. Ett rum där det surrar och minglas. Vad skulle hända om du gick in i det rummet och inte sa ett...
  • Värmebölja & kundserviceVärmebölja & kundservice Det är något visst med våren. Särskilt så fort solen visar sig. Tiden rusar! Och plötsligt har det blivit sommar. Så, vad har vi gjort på sistone? Bland annat har vi ägnat oss åt spännande uppdrag inom digital kundservice. När kunders recensioner, till exempel google ...
  • Matnyttig dag om storytelling och sociala medierMatnyttig dag om storytelling och sociala medier Vilken härlig dag! På mysiga Café Flora i Ljungskile hade Turistrådet Västsverige och Lokalproducerat i Väst bjudit in caféägare till en dag med föreläsningar om sociala medier, kommunikation och storytelling. Fin miljö, glatt gäng och god mat! Jag (Lena) hade nöjet att föreläsa om Instagram, vilket är ...
  • Strategi, innehåll, sociala medier… Här är nya boken!Strategi, innehåll, sociala medier… Här är nya boken! Det är en väldigt speciell känsla att skicka iväg sin bok till tryckeriet. Skräckblandad förtjusning, spänning, lättnad… och, inte minst, stor glädje! Och nu har det hänt igen. Boken är på tryckeriet (provtryck på bilden) och på Kreafon väntar vi med spänning. Lite overkligt. Äntligen! Jag (Lena) har haft boken...
  • Hur ska det gå för fönsterknackarna? – reflektioner från WebbdagarnaHur ska det gå för fönsterknackarna? – reflektioner från Webbdagarna Idag fick jag den rätt sköna arbetsuppgiften att ta mig till Waterfront i Stockholm och slå mig ner i konferenssalen för att hålla koll på att de sa rätt saker på Webbdagarna. Jag hade tyvärr inte...

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>