Smyglansering av nya sökfunktionen Facebook Services

Image facebook_services_red.png

Sedan några år tillbaka har tjänsten Facebook Places funnits, en funktion motsvarande Foursquare. Här man kan hitta till närliggande restauranger, muséer och liknande, baserat på andra användares recensioner. Nu verkar Facebook bygga vidare på denna idé, fast med fokus på tjänsteverksamheter. Facebook …

Läs hela inlägget: Smyglansering av nya sökfunktionen Facebook Services

Relaterade nyheter

  • Därför behöver du ha koll på LinkedInDärför behöver du ha koll på LinkedIn LinkedIn beskrivs ibland som ett ”Facebook fast för arbetet”. Fast det är egentligen lite missvisande. Visste du till exempel att LinkedIn funnits längre än vad Facebook har? Och visste du att Sverige är ett av de största länderna på LinkedIn, om ...
  • Tidslinje över Sveriges kommuner på FacebookTidslinje över Sveriges kommuner på Facebook När kom din kommun igång på Facebook? Här är en kronologisk lista över samtliga kommunövergripande sidor i Sverige! Sedan 2009 har det startats 210 sidor och den här listan visar när man började göra inlägg på den nuvarande sidan. En del kommuner hade andra sidor tidigare som t.ex Gislaved som ...
  • Facebookskandalen och hur det påverkar marknadskommunikationenFacebookskandalen och hur det påverkar marknadskommunikationen Facebook är i den värsta kris de varit sedan de startade. Den kommer påverka alla som idag arbetar med marknadskommunikation på sociala medier. Vi på JMWGolin följer det intensivt och beskriver några av de effekter som blir och vad man ...
  • Strategi för sociala medierStrategi för sociala medier Linn Norén är webbansvarig kommunikatör på omsorgsföretaget Humana. Humana har arbetat med sociala medier sedan 2010 och sedan ett tag tillbaka har man känt ett stort behov av att ta fram en ny strategi för sociala medier. Varför behövde ni en ny strategi för sociala medier? – Vi ...
  • Framtidens influencer marketing – sann genuinitet eller fejkade profilerFramtidens influencer marketing – sann genuinitet eller fejkade profiler Influencer marketing har som idé funnits några år. Idag är det en av de delar som vi använder i en marknadsmix. Det utvecklas till att bli ett eget medieslag i samma nivå som annonsering, webb och andra. Det är än så länge tidigt i sin utveckling och...
  • Facebookskandalen och hur det påverkar marknadskommunikationenFacebookskandalen och hur det påverkar marknadskommunikationen Facebook är i den värsta kris de varit sedan de startade. Den kommer påverka alla som idag arbetar med marknadskommunikation på sociala medier. Vi på JMWGolin följer det intensivt och beskriver några av de effekter som blir och vad man som marknadsförare kan behöva tänka på just nu...
  • SKL:s rapport om kommuner på FacebookSKL:s rapport om kommuner på Facebook Nu har Sveriges Kommuner och Landsting, SKL, gjort en ny undersökning av hur Facebook används i offentliga verksamheter. Med hjälp av undersökningsföretaget Smampion har man bland annat mätt popularitet, engagemang och spridning för kommuner, regioner och landsting på Facebook. På flera sätt påminner det om Digitalt, Socialt, Kommunalt som släpptes...
  • Content marketing – nytt ord på gammalt fenomenContent marketing – nytt ord på gammalt fenomen Det här med content marketing och innehållsmarknadsföring är ju faktiskt inget nytt, även om begreppen används mer än någonsin just nu. En bransch som alltid varit bra på content marketing är livsmedelsbranschen. Förr delade man med sig av produkttips, matinspiration och recept i foldrar och kokböcker. Idag sker...

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>