Snapchat är inte en försvinnande kanal längre

Snapchat är idag på väg att bli en av de för marknadsförare större sociala medierna. Så om ni vill ha ett svar på vad som är next big thing vågar jag säga att det är Snapchat (med Vine som…

Läs hela inlägget: Snapchat är inte en försvinnande kanal längre

Relaterade nyheter

  • Att jobba med sociala medierAtt jobba med sociala medier Vi får ofta mail till Kreafon från personer som jobbar med sociala medier. Självklart är det en komplimang med mail som börjar med ”Jag skriver till er för att jag vet att ni har koll och jag vet inte vem annars jag ska fråga…”. Mailen brukar vara från ...
  • SXSW-rapport: Big Data är som baconSXSW-rapport: Big Data är som bacon I slutet på förra året fick jag ett mejl som sa något i stil med ”Nästa år kommer allt handla om Big Data”.  Jag ska erkänna att jag inte visste vad Big Data var då och kanske var det därför som jag glömde ...
  • Att unga lämnar Facebook var bara en medieankaAtt unga lämnar Facebook var bara en medieanka Medier över hela världen slog i veckan upp att unga flyr Facebook, bland annat för att de inte vill dela samma nätverk som sina föräldrar. Istället påstods har de dragit vidare till “coolare” sociala nätverk som Instagram, Kik och Snapchat, där...
  • Statistik på Facebook – räkna inte gillar som inte räknasStatistik på Facebook – räkna inte gillar som inte räknas Senaste dagarna har det skrivits flera uppmärksammade tidningsartiklar om popularitet i sociala medier. Till exempel “Alla vill ju bli gillade” av SVD. Exemplet med godisföretaget Bubs och deras populära Hallonlakritsskalle är bra. För de har fattat galoppen. Men...
  • Nu samlar vi Sveriges bästa arbetsplatserNu samlar vi Sveriges bästa arbetsplatser Varför sitter så många av oss som bundna vid skrivborden, fastän vi inte behöver? Med rätt teknik kan du jobba fullt ut var du vill. För Microsoft har vi tagit fram kampanjen #mittkontor. En interaktiv karttjänst som inspirerar och hjälper dig att hitta nya platser att jobba, skriva...
  • GlädjefabrikenGlädjefabriken Okej. Vi vet. Internationella glädjedagen, som den här lilla filmen, bland andra, vill ära, var i torsdags. Och Vine är inte det mest nya, heta. Men oavsett dag och oavsett tjänst ska man aldrig glömma det stora i det lilla. ...
  • PR och sociala medierPR och sociala medier Vår PR-utbildning, Praktisk PR, innehåller en hel del om sociala medier, eftersom de får en allt större betydelse i PR-arbetet. Idag finns många möjligheter för den som vill arbeta med PR för att få publicitet, väcka intresse kring en viss fråga ...
  • Sociala medierevolutionen och du?Sociala medierevolutionen och du? Av flera anledningar har jag haft anledning att fundera över sociala medier 2015. Det positiva i att de verkligen nu blir mainstream, att de blir en del av människors mediavardag och inte minst deras sociala vardag. Mer om ...

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>