Sociala medieexperter och deras eventuella död

Image 18575354_1399415570152312_1762592060_o-600x422.jpg

2014 och sociala medier var mitt i sin mest expolsiva fas. Alla pratade om sociala medier, och alla ville visa hur digitalt med man var i utvecklingen genom sin närvaro på dessa “nya” kommunikationsplattformar. Då sociala medier som delar av…

Läs hela inlägget: Sociala medieexperter och deras eventuella död

Relaterade nyheter

  • Vill du växa och utvecklas hos oss i höst?Vill du växa och utvecklas hos oss i höst? Vill du göra praktik hos oss i höst? Då kanske det är dig vi letar efter. Just nu söker vi två-tre personer som vill ha en utvecklande praktik inom ramen för sin utbildning. En praktik där man är med på riktigt...
  • Vill du växa och utvecklas hos oss i höst?Vill du växa och utvecklas hos oss i höst? Vill du göra praktik hos oss i höst? Då kanske det är dig vi letar efter. Just nu söker vi två-tre personer som vill ha en utvecklande praktik inom ramen för sin utbildning. En praktik där man är med på riktigt...
  • Eldsjäl: Lärare handleder eleverna på FacebookEldsjäl: Lärare handleder eleverna på Facebook Rapport skriver idag om läraren Malin Wingårdh som inte kände att hon hade tid att handleda alla elever under ordinarie tid och bestämde sig för att försöka göra det genom Facebook. "På Facebook uppdaterar Malin sin sida med viktig information som hon vill nå ut med till många elever. Hon länkar också upp till olika specialinriktade utbildningar som hon tror kan intressera någon." Inspirerande användning av sociala medier i en miljö där tillgång till datorer annars är en […]
  • Mer om Facebooks förändringarMer om Facebooks förändringar Efter vårt inlägg om Facebooks förändringar för sidor fick vi några frågor om vad det innebär för användaren. Där finns många förbättringar. I grund och botten vill Facebook få oss att trivas bättre, genom att få mindre irrelevant innehåll, mer kontroll över vem som ser vad, och tydligare...
  • Trendspaning: Blir vi ”passiva” konsumenter nu igen?Trendspaning: Blir vi ”passiva” konsumenter nu igen? När internet slog igenom på allvar förra decenniet var det många som pratade om att konsumenten kunde göra fler aktiva val. Genom att söka efter det vi själva ville ha på nätet, så fick vi makten att bestämma vad vi ville se. På engelska kallas det för pull – ...
  • Yo! eller om hur man jobbar med influence marketingYo! eller om hur man jobbar med influence marketing Appen Yo har de senaste dagarna varit på allas skärmar, om inte direkt så indirekt genom att människor pratat om den, skrattat åt den och använt det minst sagt obsoleta uttrycket även i andra plattformar. Det som är intressant ...
  • Därför behöver SVT ändra sin beredskap i sociala medierDärför behöver SVT ändra sin beredskap i sociala medier Igår (lördag) vid lunchtid skrev Erik Andersson det här inlägget/kommentaren på SVT:s Facebooksida. I det långa och välskrivna inlägget framförs kritik mot hur SVT:s kommentatorer agerade under livesändningen av statsceremonin med anledning av Hugo Chavéz död. Bland annat kunde ...
  • En utvecklare behöver ett problem, likt ett svärd behöver en slipstenEn utvecklare behöver ett problem, likt ett svärd behöver en slipsten Man blir aldrig skickligare än de utmaningar som man vågar utsätta sig för. Det gäller för idrottare såväl som utvecklare. Bra utvecklare behöver bra (svåra) problem.  Och det blir bättre när man får (eller nästan måste) visa upp sin lösning ...

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>