Sociala medier handlar inte om sociala medier

Image strategi_sociala_medier_2.png

Idag har jag haft workshops kring sociala medier, som en del av ett större arbete som ska mynna ut i en strategi för sociala medier. Diskussionerna blev många och intressanta. Det är inte bara branscher och produkter man behöver ha koll på, utan även hur en organisation …

Läs hela inlägget: Sociala medier handlar inte om sociala medier

Relaterade nyheter

  • Att marknadsföra platser och upplevelserAtt marknadsföra platser och upplevelser Under flera år har Kreafon haft interna utbildningar och workshops på uppdrag av företag och organisationer inom besöksnäringen. Nu vill vi låta ännu fler ta del av detta :) Därför håller vi öppna inspirationsdagar 2-3 september 2018 – för alla som jobbar med att marknadsföra platser och upplevelser. Innehållet är ...
  • Att marknadsföra platser och upplevelserAtt marknadsföra platser och upplevelser Under flera år har Kreafon haft interna utbildningar och workshops på uppdrag av företag och organisationer inom besöksnäringen. Nu vill vi låta ännu fler ta del av detta :) Därför håller vi öppna inspirationsdagar 2-3 september 2018 – för alla som jobbar med att marknadsföra platser och upplevelser. ...
  • Strategi för sociala medierStrategi för sociala medier Linn Norén är webbansvarig kommunikatör på omsorgsföretaget Humana. Humana har arbetat med sociala medier sedan 2010 och sedan ett tag tillbaka har man känt ett stort behov av att ta fram en ny strategi för sociala medier. Varför behövde ni en ny strategi för sociala medier? – Vi ...
  • Varför händer inget i sociala medier?Varför händer inget i sociala medier? På en av konferenserna, Wednesday Relations Social Media Strategy Day, som jag föreläst på under veckan var det någon som påpekade att ”det känns inte som om sociala medier kommit någonstans – föreläsarna gick ...
  • 10 kluriga sätt att sno konkurrentens digitala strategi10 kluriga sätt att sno konkurrentens digitala strategi Är det helt fel att sno någon annans idéer? Jag har nästan dåligt samvete av att skriva den här artikeln. Är det helt fel att sno någon annans idéer? Eller är det smart? Det kanske inte handlar om att ...
  • ”Temamodellen har varit en bra metod för oss att utgå ifrån””Temamodellen har varit en bra metod för oss att utgå ifrån” Fortsättning av bloggposten Strategi för sociala medier den 2 maj. – Ni har använt Kreafons temamodell för att strukturera innehållet, berätta? Temamodellen har varit en bra metod för oss att utgå ifrån, den var till stor hjälp. Frågorna i modellen gör att man bli tvingad att vända och vrida...
  • Yo! eller om hur man jobbar med influence marketingYo! eller om hur man jobbar med influence marketing Appen Yo har de senaste dagarna varit på allas skärmar, om inte direkt så indirekt genom att människor pratat om den, skrattat åt den och använt det minst sagt obsoleta uttrycket även i andra plattformar. Det som är intressant ...
  • Sociala medier för chefer – boktips och smakprovSociala medier för chefer – boktips och smakprov Digitalisering, digitalt ledarskap, digital marknadsföring, sociala medier, digital kommunikation… Det är inte konstigt om man som chef och ledare drabbas av ”digital handlingsförlamning”! För var ska man egentligen börja? I mars kommer vår nya guide Sociala medier för chefer och ledare. Det är en kort och koncis bok som komprimerar...

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>