Sociala medier och digitala trender 2014: Anticipate, aggregate, allocate

Snart ett nytt år. Ett år fyllt av möjligheter men också utmaningar för digitala marknadsförare och kommunikatörer. Jag har försökt att, i samband med att jag och Sarah bygger en ny version av vår trendföreläsning, samla ihop lite …

Läs hela inlägget: Sociala medier och digitala trender 2014: Anticipate, aggregate, allocate

Relaterade nyheter

  • Facebook, unga och en del graferFacebook, unga och en del grafer I Svenska Dagbladets näringslivsbilaga uttalar jag mig om att det finns en tendens att unga lämnar Facebook. Tyvärr har det blivit lite underlig skrivning som jag inte såg förrän idag i början. Sex procent av Facebooks svenska population räknas vara ...
  • Twittercensus 2014 visar på ett antal ”Twitter”Twittercensus 2014 visar på ett antal ”Twitter” Att lägga länken till sin plats i Twittercensus-grafen är en sorts extrem-nördig form av selfie. Twitter fyller åtta år på fredag och om någon månad fyller @deeped sju år på Twitter. Twitter är för ...
  • Gästblogg: När särskrivningarna blev viralaGästblogg: När särskrivningarna blev virala Följande är en gästpostning av Lotta Olin Persson (@lottaop) som i veckan råkade dra igång en rejäl viral spridning med en bild. På slutet har jag gjort ett försök att se räckvidd för detta och diskuterat den virala aspekten. ...
  • Tema företagsblogg del 1: varför då?Tema företagsblogg del 1: varför då? Det här är del ett i en serie om företagsbloggande här på Bloggbyråns blogg. Syftet med serien är att lyfta upp företagsbloggfrågan och hjälpa dig som har svårt att bestämma dig för om det är värt att ta ...
  • ROI på en Like – gästblogg av Jesper ÅströmROI på en Like – gästblogg av Jesper Åström Intro: Jesper Åström har satsat på att inte bara skriva hundra blogginlägg utan att gästblogga hundra gånger. Jag bad honom – eftersom det finns få som både har bra data och en så skarp analytisk hjärna som honom – att...
  • Snapchat utmanar marknadsförareSnapchat utmanar marknadsförare Snapchat har på ganska kort tid blivit en viktig tjänst fr a bland unga – och skapat mängder av diskussioner runt att unga använder det för ”sexting” (att skicka sexbilder) och stämningar mm. Hur många som använder tjänsten ...
  • Pewdiepie krossar allt motstånd på InstagramPewdiepie krossar allt motstånd på Instagram Pewdiepie är verkligen svensk kung på Instagram. Efter att jag såg att @emanuelkarlsten gjort en lista över de fem svenskar som hade flest följare på Instagram, en liknande lista som @kullin gjorde i april så tog jag ...
  • Yo! eller om hur man jobbar med influence marketingYo! eller om hur man jobbar med influence marketing Appen Yo har de senaste dagarna varit på allas skärmar, om inte direkt så indirekt genom att människor pratat om den, skrattat åt den och använt det minst sagt obsoleta uttrycket även i andra plattformar. ...

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>