Störst av allt är varumärket – men sociala medier är inte så dumt det heller

Image varumarke.png

Många företag och organisationer vill digitalisera sin kommunikation och anpassa sin marknadsföring till digitala kanaler. Var finns kunderna? Hur når vi ut? Vilken är den bästa kanalen? Hur får vi fler följare och gillare i sociala medier? En del har…

Läs hela inlägget: Störst av allt är varumärket – men sociala medier är inte så dumt det heller

Relaterade nyheter

  • Uppmärksamhetssamhället, sociala medier och influencersUppmärksamhetssamhället, sociala medier och influencers Boken är inte särskilt ny, och inte fenomenet heller. Men boken Uppmärksamhetssamhället av forskaren Nanna Gillberg är både rolig och klart intressant för den som vill få en djupare förståelse av vår samtid och det som händer i sociala medier och andra digitala ...
  • Content marketing i all sin enkelhetContent marketing i all sin enkelhet Det pratas väldigt mycket om content marketing nuförtiden. På nätet finns tusentals tips, massor av experter och en hel del intressanta definitioner på vad ”content” egentligen är. Men hur gör man då? I praktiken. Hur går man från ord till handling? I teorin är det hela väldigt enkelt: Ha ett...
  • Sociala medier – vilken är den bästa kanalen för marknadsföring?Sociala medier – vilken är den bästa kanalen för marknadsföring? Här i Kreafonbloggen har vi ju genom åren publicerat en väldig massa statistik kring bland annat sociala medier, eftersom statistik kan säga en hel del (men den kan också vara grund till många missuppfattningar). Internetstiftelsen, IIS, släpper snart sin årliga rapport Svenskarna och internet. En eloge...
  • Söndagstipset: Twitter analytics med siffergodisSöndagstipset: Twitter analytics med siffergodis Twitter rullar sakta ut sin reklamplattform. Vi i Sverige kan ännu inte riktigt använda själva reklamformaten utan att behöva rodda med amerikanska kort men vi kan utnyttja möjligheten till att se mer runt statistiken. Tidigare har...
  • Vad är det som händer med Twitter?Vad är det som händer med Twitter? När Facebook började välja ut vilket innehåll användarna fick se och inte se så var det många som satte sin tilltro till Twitter. ”På Twitter får man i alla fall se allt innehåll som man prenumererar på!” kunde det låta. Men så är det inte riktigt längre. När...
  • PR och sociala medierPR och sociala medier Vår PR-utbildning, Praktisk PR, innehåller en hel del om sociala medier, eftersom de får en allt större betydelse i PR-arbetet. Idag finns många möjligheter för den som vill arbeta med PR för att få publicitet, väcka intresse kring en viss fråga ...
  • Nu samlar vi Sveriges bästa arbetsplatserNu samlar vi Sveriges bästa arbetsplatser Varför sitter så många av oss som bundna vid skrivborden, fastän vi inte behöver? Med rätt teknik kan du jobba fullt ut var du vill. För Microsoft har vi tagit fram kampanjen #mittkontor. En interaktiv karttjänst som inspirerar och hjälper dig att hitta nya platser att jobba, skriva...
  • Nu samlar vi Sveriges bästa arbetsplatserNu samlar vi Sveriges bästa arbetsplatser Varför sitter så många av oss som bundna vid skrivborden, fastän vi inte behöver? Med rätt teknik kan du jobba fullt ut var du vill. För Microsoft har vi tagit fram kampanjen #mittkontor. En interaktiv karttjänst som inspirerar och hjälper dig att hitta nya platser att jobba, skriva, skapa eller...

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>