Svenskar missnöjda med svar från företag i sociala medier

Image interact1-1024x539.jpg

Det är knappast någon nyhet att konsumenter klagar på företag i sociala medier. Många företag använder Facebook och Twitter som kanaler för att lyssna på kunder och för att hantera rena kundtjänstärenden. Då är det naturligt att det förekommer kritik och kundproblem. Däremot kan man ibland bli bedrövad över tonen…

Läs hela inlägget: Svenskar missnöjda med svar från företag i sociala medier

Relaterade nyheter

  • Undvik Facebook-tävlingar som inte fungerar i mobilenUndvik Facebook-tävlingar som inte fungerar i mobilen Redan för ett knappt år sedan berättade Mark Zuckerberg att fler loggar in på Facebook via mobilen än via datorn. Det innebär bland annat att om du ska optimera Facebook-närvaron för någon form av uppkoppling så är det via mobilen. Men naturligtvis bör man utgå...
  • Facebook och Twitter har blivit konsumentmakt på steroiderFacebook och Twitter har blivit konsumentmakt på steroider En allt större del av vår informationsinhämtning sker idag via digitala medier. Det är en stor möjlighet men det har också gjort företag mer sårbara. En negativ historia som sprids på nätet kan göra avsevärd skada på varumärket och företagets anseende. Och mycket tyder...
  • Lotteriinspektionen vill tillåta enklare Facebook-lotterierLotteriinspektionen vill tillåta enklare Facebook-lotterier Det är vanligt att företag anordnar olika tävlingar på Facebook som egentligen är lotterier och därmed bryter mot lotterilagen. Många vet inte att en tävling måste innehålla ett prestationsmoment och inte får avgöras av slumpen. Det är alltså emot lagen att till...
  • Facebook rullar ut sidflöden för Facebook-sidorFacebook rullar ut sidflöden för Facebook-sidor Debatten har gått hög kring Facebook och hur företags sidor syns i flödet hos de som gillat sidorna. Generellt så är det bara en bråkdel av följarna som faktiskt exponeras för statusuppdateringar från en sida de valt att följa. Nu ...
  • 25 svenska experter spår trender inom sociala medier 201325 svenska experter spår trender inom sociala medier 2013 Jag bad ett antal personer som är erkänt kunniga inom sociala medier att spå utvecklingen inför 2013. I följande presentation delar de med sig av sina tankar. Det rör till exempel integritetsfrågor, API:er, Facebooks dominanta ställning, lifelogging, content marketing, internet of things och andra “buzzwords&#...
  • Ryanair stoppar piloterna i sociala medierRyanair stoppar piloterna i sociala medier Jag har aldrig flugit med Ryanair och jag har inga planer på att någonsin göra det. Jag tycker att företaget har en usel personalpolitik, sexistisk marknadsföring och en syn på sina kunder som går emot det mesta som jag står för. På Ryanair finns enligt uppgift inga fackföreningar...
  • Presentation: Sociala medier vid marknadsföring av evenemangPresentation: Sociala medier vid marknadsföring av evenemang Den 17 januari pratade jag inför cirka 500 personer på eventet Sweden Live 2012 om hur sociala medier kan användas för marknadsföring av evenemang. Nedan kan ni se min presentation på Slideshare. Den innehåller ett stort antal exempel på hur musikfestivaler som Glastonbury, ...
  • Flygplatser vanligast när svenskar checkar in med FacebookFlygplatser vanligast när svenskar checkar in med Facebook I maj 2013 tittade jag närmare på vilka typer av platser som var vanligast när svenskar checkar in med hjälp av Facebook. Av de 100 platser med flest incheckningar som sajten Socialbakers analyserar var det vanligast att checka in på hotell och restauranger, följt av ...

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>