Toy i Instagram-tävling med sur eftersmak

Image instagram-logo.png

Allt fler företag använder Instagram för att engagera sina kunder i olika tävlingar. Ett av de senaste exemplen är tuggummimärket Toy, som ägs av Cloetta, som skapat en tävling där de “hänger ut” liketörstare, dvs personer som fikar efter uppmärksamhet i sociala medier. …

Läs hela inlägget: Toy i Instagram-tävling med sur eftersmak

Relaterade nyheter

  • Carema byter namn till Vardaga – men missar Twitter-kontotCarema byter namn till Vardaga – men missar Twitter-kontot Vårdkoncernen Carema meddelar idag att man byter namn. Företaget ska nu driva verksamheten vidare under varumärkena Vardaga och Nytida, något som många drivit friskt med på Twitter och i media idag. Förutom det något oväntade namnvalet så kan man också undra lite över hur man säkrat upp ...
  • Undvik Facebook-tävlingar som inte fungerar i mobilenUndvik Facebook-tävlingar som inte fungerar i mobilen Redan för ett knappt år sedan berättade Mark Zuckerberg att fler loggar in på Facebook via mobilen än via datorn. Det innebär bland annat att om du ska optimera Facebook-närvaron för någon form av uppkoppling så är det via mobilen. Men naturligtvis bör man utgå...
  • Falska konton på Instagram lovar gratis årskort på LisebergFalska konton på Instagram lovar gratis årskort på Liseberg Den senaste veckan har jag bloggat en del om att svenska företag fått se sina varumärken kidnappade på Instagram av bedragare. En norsk kille låtsades vara SAS officiella konto på Instagram och lurade fler än 14.000 följare att de skulle få två...
  • Är svenskarna inte redo för sponsrade tweets?Är svenskarna inte redo för sponsrade tweets? Med tanke på hur kommersiella många av de mest populära bloggarna är idag, så kan det vara svårt att tro att det var lite fult att ha annonser på sin blogg när bloggen slog igenom runt 2004-05. Man skulle vara en oberoende röst ...
  • Landskrona stad gör en @sweden på InstagramLandskrona stad gör en @sweden på Instagram Visit Swedens prisbelönta program “Curators of Sweden” med Twitter-kontot @sweden har inspirerat till många efterföljare runt om i världen där olika personer “lånar” kontot en vecka i taget. @WeAreAustralia och @CuratorsMexico är två exempel. Konceptet som kallas rotation curation ...
  • Så tog Coop tillbaka sitt kapade varumärke på InstagramSå tog Coop tillbaka sitt kapade varumärke på Instagram Jag har skrivit en del här på bloggen om falska konton på Instagram som lurat tusentals att de är kända varumärken som SAS, SF och Liseberg. En hel del av dessa falska konton finns kvar en lång tid efter att företagen uppmärksammats på deras existens. Som ...
  • Olika sätt att sälja jeans till män och kvinnorOlika sätt att sälja jeans till män och kvinnor KappAhl har en kampanj för jeans på sin webbsida. Marknadsföringen av jeansen skiljer sig en smula mellan män och kvinnor, eller vad säger ni? (klicka på bilden för större bild) Och varför finns det ingen rumpfilm för män? Relaterade inlägg:Infografik: Socialdemokraterna vs Moderaterna på TwitterPublicera citat ...
  • Hemlösa i Göteborg delar bilder till fotoprojekt via InstagramHemlösa i Göteborg delar bilder till fotoprojekt via Instagram Göteborgs Räddningsmission har i veckan lanserat ett fotoprojekt som är en av de mer omfattande svenska kampanjerna som använder Instagram. I julkampanjen En annan bild av Göteborg vill Räddningsmissionen uppmärksamma utanförskap och social utsatthet i Göteborg. Därför samlar man in Instagram-bilder från ...

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>