Uppmärksamhetssamhället, sociala medier och influencers

Image uppmarksamhetssamhallet.png

Boken är inte särskilt ny, och inte fenomenet heller. Men boken Uppmärksamhetssamhället av forskaren Nanna Gillberg är både rolig och klart intressant för den som vill få en djupare förståelse av vår samtid och det som händer i sociala medier och andra digitala …

Läs hela inlägget: Uppmärksamhetssamhället, sociala medier och influencers

Relaterade nyheter

  • Störst av allt är varumärket – men sociala medier är inte så dumt det hellerStörst av allt är varumärket – men sociala medier är inte så dumt det heller Många företag och organisationer vill digitalisera sin kommunikation och anpassa sin marknadsföring till digitala kanaler. Var finns kunderna? Hur når vi ut? Vilken är den bästa kanalen? Hur får vi fler följare och gillare i sociala medier? En del har...
  • Ny studie av kommunen på FacebookNy studie av kommunen på Facebook Förra veckan publicerade SKL en studie av kommunerna på Facebook som har flera likheter med vår rapport Kommunen på Facebook 2015. Det är inte första facebookstudien som SKL gör. Redan 2010 gjordes en enkätundersökning som vi hänvisade till i vår första rapport, Kommunen på Facebook 2013. SKL:s nya undersökning...
  • Vår vårfredagVår vårfredag Det är en väldig massa snack om musik och jobb nu. Själv har jag tillbringat två underbara vårdagar i soffläge på grund av en töntig förkylning. Inte så mycket jobb med andra ord, och inte heller så mycket ...
  • Hundens dag: få Sociala Medier – En Lathund helt kostnadsfritt!Hundens dag: få Sociala Medier – En Lathund helt kostnadsfritt! Nu får alla nätets katter maka på sig över en helg – nu är det hundens dag. Och det vill vi fira! Den 27-28/9 ger vi bort 50 exemplar av vår bok Sociala Medier – En Lathund. Det enda du behöver göra för att få ...
  • Vi som har mediemakten ville vi haTwitter för oss själva?Vi som har mediemakten ville vi haTwitter för oss själva? I en ny studie av Intellecta Corporate konstateras att Twitters tillväxt avtar – utom bland de unga. Har länge funderat över den låga tillväxten av Twitter i Sverige och tror bland annat att dessa eviga mediemaktslistor och elitryktet bidrar till detta...
  • Yo! eller om hur man jobbar med influence marketingYo! eller om hur man jobbar med influence marketing Appen Yo har de senaste dagarna varit på allas skärmar, om inte direkt så indirekt genom att människor pratat om den, skrattat åt den och använt det minst sagt obsoleta uttrycket även i andra plattformar. Det som är intressant ...
  • PR och sociala medierPR och sociala medier Vår PR-utbildning, Praktisk PR, innehåller en hel del om sociala medier, eftersom de får en allt större betydelse i PR-arbetet. Idag finns många möjligheter för den som vill arbeta med PR för att få publicitet, väcka intresse kring en viss fråga ...
  • Sista chansen denna veckanSista chansen denna veckan Du som jobbar med facebooksidor i kommunala verksamheter har väl inte missat att vi håller en kunskapsdag i april? Framtidens Facebook för kommunen baseras på vår rapport Kommunen på Facebook som släpps nästa vecka. Det är den enda rapporten i sitt slag, och har gett oss en unik inblick ...

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>