Uthängd i sociala medier – arbetsgivarens ansvar?

Image socialamedier_arbetsgivare.png

Nyligen fick jag ett telefonsamtal, från en person som var i desperat behov av hjälp. Låt oss kalla personen för Kim. Kim hade, i sitt arbete, blivit filmad av en kund. Kunden hade sedan lagt ut filmen på YouTube – tillsammans med…

Läs hela inlägget: Uthängd i sociala medier – arbetsgivarens ansvar?

Relaterade nyheter

  • Detaljhandel, digitalisering och sociala medierDetaljhandel, digitalisering och sociala medier För ett tag sedan blev jag (Lena) intervjuad om sociala medier och detaljhandel, och vi kom in på både digitalisering och kundservice. Det hela mynnade ut i en artikel i Dagens industri. Detaljhandeln står inför många intressanta förändringar som hänger samman med digitalisering, sociala medier och digital marknadsföring. Alla aktörer...
  • Föreläsning i sociala medier – du kan aldrig gissa vad du fårFöreläsning i sociala medier – du kan aldrig gissa vad du får På bilden ovan syns några glada efter-sommarlovet-pigga studenter på Medieinstutet som vi hade förmånen att få träffa i förra veckan. Jag och Jennifer var där och pratade om vår bransch och hur den utvecklats sedan vi började ta...
  • Låt inte sociala medier bli en dyr tidstjuvLåt inte sociala medier bli en dyr tidstjuv Häromdagen utmanades jag (Lena) av en vän och kollega som helt enkelt undrade: Hur blir det business i sociala medier? Det finns många svar på den frågan. Både bra och dåliga! Personligen är jag smått allergisk mot buzzwords och standardsvar. Dessutom gäller inte gårdagens svar idag. Mycket har ...
  • Detta gillar du enligt FacebookDetta gillar du enligt Facebook Sedan några år tillbaka arbetar Facebook aktivt med att välja vilka inlägg du som användare får se. Det gäller både för sidor och personer, och tanken är att ge dig så relevant innehåll som möjligt. Och att öka intäkterna för Facebook, såklart. Men vad tycker Facebook är relevant ...
  • Låt inte missnöjda kunder sänka ert varumärke – Varumärkesskolan #5Låt inte missnöjda kunder sänka ert varumärke – Varumärkesskolan #5 Hittills har jag (Lena) aldrig träffat på ett företag som inte vill stärka sitt varumärke. Det vill ju alla. Ändå är det överraskande många företag som mer eller mindre aktivt jobbar för att sänka sitt varumärke när det väl kommer...
  • Smarta knep för ett bättre instagrammandeSmarta knep för ett bättre instagrammande I torsdags hade vi premiär för kursen Bilder & Likes – och vilka dagar vi har haft :) Jag (Lena) är grymt imponerad av alla kursdeltagare! På torsdagen mötte jag en ganska tystlåten och försynt grupp. I fredags eftermiddag sa jag ”på återseende” till en ...
  • Hållbar kommunikation i sociala medierHållbar kommunikation i sociala medier I dagarna två har Vattenstämman gått av stapeln på Svenska Mässan i ett härligt soligt Göteborg. Jag (Lena) hade nöjet att föreläsa för ett gäng vetgiriga kommunikatörer. Rubriken på min föreläsning var ”Hållbara budskap i sociala medier” och jag pratade kring hur man får till en fungerande...
  • Nytt på Facebook: mer kontroll över nyhetsflödet?Nytt på Facebook: mer kontroll över nyhetsflödet? Apropå förra veckans bloggpost om att städa bland vänner på Facebook så har Facebook precis lanserat en ny uppdatering. Den ska ge dig större kontroll över hur nyhetsflödet ser ut. Du kommer nu se en lista i ditt flöde över personer, sidor och grupper som syns oftare...

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>