Vad marknadsförare behöver tänka på runt Facebooks förändring av algoritmen

Image 2018-01-23-10.40.40-2-1024x576.jpg

Facebooks förändring av algoritmen slog ner som en bomb i mediarapporteringen för någon vecka sedan. Efter att röken lagt sig lite kan de flesta notera att det kommer innebära stora förändringar men är en logisk fortsättning på den väg som Facebook valt sedan något år: att se …

Läs hela inlägget: Vad marknadsförare behöver tänka på runt Facebooks förändring av algoritmen

Relaterade nyheter

  • Vad marknadsförare behöver tänka på runt Facebooks förändring av algoritmenVad marknadsförare behöver tänka på runt Facebooks förändring av algoritmen Facebooks förändring av algoritmen slog ner som en bomb i mediarapporteringen för någon vecka sedan. Efter att röken lagt sig lite kan de flesta notera att det kommer innebära stora förändringar men är en logisk fortsättning på den väg som Facebook valt sedan något år: att...
  • Se upp för sociala medier – eller kanske bara stanna upp?Se upp för sociala medier – eller kanske bara stanna upp? I dagarna har det – nästan lite ironiskt får man väl lov att säga eftersom innehållet delvis vänder sig mot arenan där den delas, men kanske just därför också extra effektivt – spridits en film på Facebook och andra...
  • Detta gillar du enligt FacebookDetta gillar du enligt Facebook Sedan några år tillbaka arbetar Facebook aktivt med att välja vilka inlägg du som användare får se. Det gäller både för sidor och personer, och tanken är att ge dig så relevant innehåll som möjligt. Och att öka intäkterna för Facebook, såklart. Men vad tycker Facebook är relevant ...
  • Nej, notifieringar kommer inte visa dina bilder på InstagramNej, notifieringar kommer inte visa dina bilder på Instagram Instagram berättade för någon månad sedan att de kommer att applicera en algoritm på tjänsten. Algoritmen kommer fungera ungefär som den som Facebook använder: den kommer titta på vilka personer du engagerar dig med, vilken sorts bilder du interagerar mest ...
  • Facebookskandalen och hur det påverkar marknadskommunikationenFacebookskandalen och hur det påverkar marknadskommunikationen Facebook är i den värsta kris de varit sedan de startade. Den kommer påverka alla som idag arbetar med marknadskommunikation på sociala medier. Vi på JMWGolin följer det intensivt och beskriver några av de effekter som blir och vad man ...
  • Ello Ello emliga sociala nätverketEllo Ello emliga sociala nätverket Kommer ni ihåg Flickjox? En lite fånig skojsig sak några av oss hittade på under en sen kväll i Almedalen och som sen blev liten buzz: nytt nätverk, invitation only, bättre än Facebook. Inget av det fanns. Men viljan att ...
  • Sociala medier – i Sverige och i världenSociala medier – i Sverige och i världen För några veckor sedan var jag (Lena) i Seoul, Sydkorea. Det är på många sätt omtumlande att vara i en så stor stad. I Seoul med omnejd bor det runt 30 miljoner människor! En sak som är intressant med Sydkorea, för den som försöker sig in ...
  • Därför behöver du ha koll på LinkedInDärför behöver du ha koll på LinkedIn LinkedIn beskrivs ibland som ett ”Facebook fast för arbetet”. Fast det är egentligen lite missvisande. Visste du till exempel att LinkedIn funnits längre än vad Facebook har? Och visste du att Sverige är ett av de största länderna på LinkedIn, om ...

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>