Början på en ny era i mobil mediekonsumtion

När Apple för några år sedan släppte den mobila kommunikationsapparaten iPhone såddes ett frö som nu håller på att slå igenom på bred front och har banat vägen för nästa steg – fler mobila uppkopplade skärmar i våra liv. Många var kritiska inför det faktum att Apple skulle ge sig in på den tuffa mobilmarknaden och trodde att de skulle få det tufft att klara sig där. 3 år senare har de omdefinierat vad en mobiltelefon är och bara i Sverige finns det 400 000 – 500 000 iPhone-användare enligt olika källor. I grupper som unga män i storstaden ska cirka 17% äga en iPhone.

På samma sätt som iPhone visade vägen inom smartphones så kommer nu Apples nya skapelse iPad med stor sannolikhet visa vägen för hur uppkopplade mediekonsumtionsapparater ska se ut.

Vi kommer att följa denna utveckling noga och sätta den i ett perspektiv som är relevant för dig som beslutsfattare. Mer information kommer.

Här är till att börja med en mycket bra video från Joakim Jardenberg som ger en första bild av hur apparaten fungerar och ser ut:

Relaterade nyheter

  • Webbyrå letar folk med YouTube-videoWebbyrå letar folk med YouTube-video TweetGood Old är en strategisk webbyrå som nu letar efter en senior projektledare att anställa. För att både göra platsannonsen roligare men även för att nå rätt personer så valde de att göra denna enkla YouTube-video: Detta är ett bra … Läs mer →
  • iPad firar ett år. Flipp eller flopp?iPad firar ett år. Flipp eller flopp? TweetIdag den 27:e januari 2011 fyller iPad 1 år. Det är exakt ett år sedan Steve Jobs lanserade produkten och fenomenet iPad och öppnade därmed hela marknaden för digitala ”surfplattor” (ett begrepp man kan diskutera) på samma sätt som Apple … Läs mer →
  • Campadre.com satsar på webb-TVCampadre.com satsar på webb-TV TweetDen här videon gjorde jag för Emilie Thorsén på Campadre.com där jag befinner mig halva min tid nu och hjälper till med marknadsföring i sociala medier. Jag tycker att det är kul när företag går i framkant och därför ville … Läs mer →
  • Varför över huvud taget bry sig om sociala medier?Varför över huvud taget bry sig om sociala medier? TweetDenna fråga och hur vi besvarar den är en av de viktigaste faktorerna för den framtida utvecklingen av ämnet. Här är mitt första utkast på en förklaring som utgår från människor och relationer snarare än tekniken i sig: FRÅGA ”Varför … Läs mer →
  • Video om Google Buzz av WSJVideo om Google Buzz av WSJ Februari 2010 lanserade Google en ny tjänst som heter Google Buzz och är ytterligare ett ställe där du kan föra diskussioner med dina kontakter och/eller resten av den digitala världen. Den här videon från Wall Street Journal går igenom grunderna kring tjänsten och hur den kan vara mer eller mindre användbar för företag och organisationer. (Initialt har kritiken mot tjänsten varit större i USA än i Sverige där den hittills har tagits emot med nyfikenhet, men det är för tidigt att […]
  • ”Wikis in plain English” (Video)”Wikis in plain English” (Video) Video som visar hur du kan använda så kallade "wikis" för att samarbeta med andra personer kring olika typer av information.
  • Video: The State Of The InternetVideo: The State Of The Internet Den här snygga men lite snabba videon förklarar några aspekter av vart Internet har tagit oss de senaste åren.
  • Politiker och sociala medier i P4Politiker och sociala medier i P4 TweetNyheterna P4 Sörmland pratar om sociala medier och politik. I inslaget uttalar sig bland annat Fredrik Pettersson (s): Länk till inslaget (Klicka på högtalarsymbolen under ingressen)

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>