Bra diagram över 6 år tillväxt för Facebook

I den här artikeln illustreras de sex år som har gått sedan Facebook föddes (4:e februari 2004). Med över 400 miljoner användare och mer ä 900 medarbetare är denna tjänst en gigant i Internetvärlden. Hyper kommer och går men Facebook har hela tiden lyckats expandera och bygga vidare på deras koncept vara den viktigaste tjänsten för att hantera relationer mellan människor och även människors relationer till varumärken.  Det senare är fortfarande relativt nytt och där har de inte kommit lika långt som på den ”mänskliga sidan”.

Relaterade nyheter

  • Hur en skräckfilm producerad med 15 000 dollar drog in mer än 7 miljoner dollar genom Twitter och FacebookHur en skräckfilm producerad med 15 000 dollar drog in mer än 7 miljoner dollar genom Twitter och Facebook Här är en väldigt bra genomgång av hur filmen "Paranormal Activity" lyckades med just det som rubriken lovar:
  • Hur spenderar amerikaner sin tid på Internet?Hur spenderar amerikaner sin tid på Internet? Tabell från Nielsen om hur amerikaner spenderar sin tid på Internet: Läs mer om undersökningen på InsideFacebook.
  • Amerikaner är också alla beroende av sociala medierAmerikaner är också alla beroende av sociala medier Bloggen Pamorama skriver om en undersökning av företaget Retrevo om amerikaners användande av sociala medier. Resultatet visar att många amerikaner är fullständigt beroende av dessa tjänster. Här är några intressanta diagram från undersökningen:
  • Genomssnittsanvändaren av sociala spel är en 43 år gammal kvinnaGenomssnittsanvändaren av sociala spel är en 43 år gammal kvinna PopCap är ett företag som erbjuder så kallade "sociala spel" dvs spel där tonvikten ligger på att spela mot andra spelare över nätet i spel som i regel inte är så grafiskt avancerade eller svåra att komma igång med. Exempel på typiska spel är FarmVille och Cafe World på Facebook. Nyligen beställde PopCap en undersökning för att få reda på mer om vilka det är som faktiskt spelar dessa spel. En slutsats som kanske förvånar vissa är att genomssnittsanvändaren av sociala spel är en 43 […]
  • Sociala medier kan vara svårttolkadeSociala medier kan vara svårttolkade Dagens Media skriver i den här artikeln om en ny uppsats om sociala medier som kommer fram till att det är lätt att mäta kvantitet när det gäller diskussioner kring ditt varumärke på nätet. Men det som är svårast är att få reda på vad som är bra och vad som är dåligt. Tyvärr finns det idag inga genvägar, för att få en bra helhetsbild behövs både bra verktyg och även manuella rutiner och handpåläggning av människor. Fler uppsatser om sociala medier kan du hitta här på […]
  • Marknadsförares intresse för sociala medierMarknadsförares intresse för sociala medier Företaget Unica har nyligen släppt en del av resultatet från en undersökning av marknadsförare och som bland annat innehåller intressanta siffror om användandet av sociala medier bland marknadförare med fokus på Internet och direktmarknadsföring. Totalt svarade 155 marknadsförare i Europa och USA. Några punkter från resultatet: - 70% använder sociala medier idag eller planerar att göra det inom det närmsta året. -  58% av de tillfrågade i USA och Kanada sociala medier för att […]
  • 7% av företag lägger pengar på sociala medier7% av företag lägger pengar på sociala medier En artikel i Dagens Media som bygger på en undersökning från Informationsföreninen har rubriken "Endast 7 procent lägger pengar på sociala medier". Artikeln visar att totalsumman som svenska företag lägger på information och PR har minskat med 10% jämfört med 2009. För det första är 7% en inte allt för förvånande siffra med tanke på att de flesta företag inte hunnit ta tills sig hur de ska hantera den relativt nya tekniken (nya ur ett organisations- och affärsperspektiv). Sen kan […]
  • 48 % av kvinnor kollar upp produkter/tjänster via sociala medier48 % av kvinnor kollar upp produkter/tjänster via sociala medier "Kvinnor i alla åldersgrupper är aktivt engagerade i sociala medier och använder dessa regelbundet för att hålla kontakten med vänner, familj och andra kontakter. Men kvinnor använder också sociala webbplatser för råd och information. Enligt undersökningen gör 48 % av kvinnor efterforskningar om produkter och tjänster via sociala medier, och deras köpbeslut baseras på vad de läser på sociala webbplatser. En färsk undersökning från BlogHer visar att av de 42 miljoner amerikanska […]

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>