Mobila sociala nätverk är kvinnornas territorium

Intressanta siffror från en ny undersökning av  Nielsen om skillnaden mellan kvinnor och män när det gäller det mobila användandet av sociala nätverk:

Läs mer här.

Relaterade nyheter

  • Hur spenderar amerikaner sin tid på Internet?Hur spenderar amerikaner sin tid på Internet? Tabell från Nielsen om hur amerikaner spenderar sin tid på Internet: Läs mer om undersökningen på InsideFacebook.
  • Amerikaner är också alla beroende av sociala medierAmerikaner är också alla beroende av sociala medier Bloggen Pamorama skriver om en undersökning av företaget Retrevo om amerikaners användande av sociala medier. Resultatet visar att många amerikaner är fullständigt beroende av dessa tjänster. Här är några intressanta diagram från undersökningen:
  • Myndigheters användande av sociala medier (2009)Myndigheters användande av sociala medier (2009) Diagram om myndigheter användande av sociala medier från denna rapport från Arbetsförmedlingen:
  • Myndigheter, hur viktigt tycker de att det är att delta?Myndigheter, hur viktigt tycker de att det är att delta? Diagram om myndigheter användande av sociala medier från denna rapport från Arbetsförmedlingen:
  • Många företag saknar policy för sociala medierMånga företag saknar policy för sociala medier "Det är bara sju procent av de svenska företagen som har en formell policy för hur medarbetarna får använda sociala medier som Facebook, LinkedIn och Twitter på arbetstid. Motsvarande siffra för resten av världen är 20 procent. Det visar en ny undersökning som Manpower har gjort bland 34 000 arbetsgivare runt om i världen." Läs hela pressreleasen här.
  • Svenska bokförlags användande av sociala medierSvenska bokförlags användande av sociala medier Idag fick jag nys om en uppsats som handlar om hur svenska förlag använder sociala medier och vi fick tillstånd att lägga upp den är på sajten. Syftet med uppsatsen är att se hur svenska förlag använder sig av sociala medier. Den är skriven av Marthina Elmqvist och Sofia Kristensen. Du kan ladda ner uppsatsen här och kom gärna med egna funderingar kring ämnet i kommentarerna.
  • Sociala medier kan vara svårttolkadeSociala medier kan vara svårttolkade Dagens Media skriver i den här artikeln om en ny uppsats om sociala medier som kommer fram till att det är lätt att mäta kvantitet när det gäller diskussioner kring ditt varumärke på nätet. Men det som är svårast är att få reda på vad som är bra och vad som är dåligt. Tyvärr finns det idag inga genvägar, för att få en bra helhetsbild behövs både bra verktyg och även manuella rutiner och handpåläggning av människor. Fler uppsatser om sociala medier kan du hitta här på […]
  • Hur en skräckfilm producerad med 15 000 dollar drog in mer än 7 miljoner dollar genom Twitter och FacebookHur en skräckfilm producerad med 15 000 dollar drog in mer än 7 miljoner dollar genom Twitter och Facebook Här är en väldigt bra genomgång av hur filmen "Paranormal Activity" lyckades med just det som rubriken lovar:

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>