Mobila sociala nätverk är kvinnornas territorium

Intressanta siffror från en ny undersökning av  Nielsen om skillnaden mellan kvinnor och män när det gäller det mobila användandet av sociala nätverk:

Läs mer här.

Relaterade nyheter

  • Hur spenderar amerikaner sin tid på Internet?Hur spenderar amerikaner sin tid på Internet? Tabell från Nielsen om hur amerikaner spenderar sin tid på Internet: Läs mer om undersökningen på InsideFacebook.
  • Amerikaner är också alla beroende av sociala medierAmerikaner är också alla beroende av sociala medier Bloggen Pamorama skriver om en undersökning av företaget Retrevo om amerikaners användande av sociala medier. Resultatet visar att många amerikaner är fullständigt beroende av dessa tjänster. Här är några intressanta diagram från undersökningen:
  • Myndigheters användande av sociala medier (2009)Myndigheters användande av sociala medier (2009) Diagram om myndigheter användande av sociala medier från denna rapport från Arbetsförmedlingen:
  • Myndigheter, hur viktigt tycker de att det är att delta?Myndigheter, hur viktigt tycker de att det är att delta? Diagram om myndigheter användande av sociala medier från denna rapport från Arbetsförmedlingen:
  • Svenska bokförlags användande av sociala medierSvenska bokförlags användande av sociala medier Idag fick jag nys om en uppsats som handlar om hur svenska förlag använder sociala medier och vi fick tillstånd att lägga upp den är på sajten. Syftet med uppsatsen är att se hur svenska förlag använder sig av sociala medier. Den är skriven av Marthina Elmqvist och Sofia Kristensen. Du kan ladda ner uppsatsen här och kom gärna med egna funderingar kring ämnet i kommentarerna.
  • Många företag saknar policy för sociala medierMånga företag saknar policy för sociala medier "Det är bara sju procent av de svenska företagen som har en formell policy för hur medarbetarna får använda sociala medier som Facebook, LinkedIn och Twitter på arbetstid. Motsvarande siffra för resten av världen är 20 procent. Det visar en ny undersökning som Manpower har gjort bland 34 000 arbetsgivare runt om i världen." Läs hela pressreleasen här.
  • Genomssnittsanvändaren av sociala spel är en 43 år gammal kvinnaGenomssnittsanvändaren av sociala spel är en 43 år gammal kvinna PopCap är ett företag som erbjuder så kallade "sociala spel" dvs spel där tonvikten ligger på att spela mot andra spelare över nätet i spel som i regel inte är så grafiskt avancerade eller svåra att komma igång med. Exempel på typiska spel är FarmVille och Cafe World på Facebook. Nyligen beställde PopCap en undersökning för att få reda på mer om vilka det är som faktiskt spelar dessa spel. En slutsats som kanske förvånar vissa är att genomssnittsanvändaren av sociala spel är en 43 […]
  • Marknadsförares intresse för sociala medierMarknadsförares intresse för sociala medier Företaget Unica har nyligen släppt en del av resultatet från en undersökning av marknadsförare och som bland annat innehåller intressanta siffror om användandet av sociala medier bland marknadförare med fokus på Internet och direktmarknadsföring. Totalt svarade 155 marknadsförare i Europa och USA. Några punkter från resultatet: - 70% använder sociala medier idag eller planerar att göra det inom det närmsta året. -  58% av de tillfrågade i USA och Kanada sociala medier för att […]

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>